Inici del curs escolar 2025-26

La següent informació es troba també al curs “Formació Aules per a Docents” al qual té lliure accés tot el personal docent. En eixe curs trobareu molta més informació sobre la gestió acadèmica en la plataforma i el seu aprofitament didàctic. No obstant això, la informació sobre la forma de crear les aules virtuals als sabors Semipresencial i ED pot estar desactualitzada respecte a les previsions de la present publicació.

Índex:


Com crear les aules virtuals?

Centres públics

Les aules virtuals per als centres públics que impartixen tots els ensenyaments es creen a partir del mes de setembre des del mòdul docent d’ITACA.

Atenció! Està previst que des del curs acadèmic 2025-26 també aplicarà als sabors d’Aules Semipresencial i ED.

Aprén a crear les aules virtuals amb aquesta guia!

El professorat dels centres ISEACV crearà les seues aules virtuals de manera anàloga, però des de l’aplicació ARTIC.

El professorat substitut pot crear les seues pròpies aules virtuals. La direcció del centre pot afegir-lo a aules virtuals del/de la professor/a substituït/da. En elles pot tindre els rols de professor editor, professor no editor o estudiant.
Igualment, el/la professor/a titular pot matricular directament el/la seu/a substitut/a des del menú GVA Aules > Matricular substituts.


Centres concertats

Atenció! Està previst que des del curs acadèmic 2025-26 també aplicarà al sabor d’Aules Semipresencial.

A partir del mes de setembre, una vegada s’hagen publicat a ITACA els seus horaris lectius, el professorat dels centres concertats de tots els ensenyaments pot començar amb la creació de les seues aules virtuals. Per a això, es fa clic en el menú
“GVA Aules > Les meues aules > Explorar les meues aules”.

Llegir més…

Es poden crear dos tipus d’aules virtuals: per a un nivell i grup determinat, o per a un nivell unificant els diferents grups.

Només cal seleccionar les aules desitjades i fer clic en “Crear cursos”. Els cursos es creen amb l’alumnat que figura a ITACA. Aquest procés es pot realitzar quan siga necessari.

El professorat substitut pot crear les seues pròpies aules virtuals. La direcció del centre pot afegir-lo a aules virtuals del/de la professor/a substituït/da. En elles pot tindre els rols de professor editor, professor no editor o estudiant.
Igualment, el/la professor/a titular pot matricular directamente el/la seu/a substitut/a des del menú “GVA Aules > Matricular substituts”.

Per tal d’actualitzar la matrícula d’un curs en qualsevol moment, hi ha tres opcions:

  • Des de l’enllaç “Explorar les meues aules“, seleccionar les aules desitjades i fer clic en el botó “Sincronitzar les matriculacions pendents d’ITACA”. Tot l’alumnat que encara no estiga matriculat en les aules virtuals seleccionades hi serà afegit.
  • Des de l’enllaç “Explorar les meues aules“, clicar el botó de sincronització de l’aula virtual
    Aquesta opció mostra un llistat amb l’alumnat nou que encara no està matriculat en l’aula virtual, i permet triar quines persones afegir en eixe moment.
  • Des del llistat de matrícula de l’aula virtual, clicar aquest botó: 
    Aleshores es mostra un llistat amb l’alumnat nou que encara no està matriculat en el curs, i es pot triar quines persones afegir en eixe moment.

Gestionar baixes de matrícula correctament

És important tindre en compte que la sincronització amb ITACA només pot afegir alumnat, no eliminar-lo. En cas que siga necessari donar de baixa un/a alumne/a, recomanem suspendre la matrícula en lloc d’eliminar-la, perquè la suspensió és fàcilment reversible.

Suspendre matrícules (es pot desfer)

Eliminar matrícules (no es pot desfer)

Agrupació d’aules virtuals (meta-enllaços)

Es possibilita l’agrupació d’aules virtuals mitjançant l’ús del mètode de matriculació anomenat “meta-enllaç”.

Coneixeu els detalls del seu funcionament i les normes del seu ús.

En el cas del sabor ED, es realitza una gestió automàtica dels meta-enllaços perquè les aules virtuals creades des del mòdul docent d’ITACA tinguen accés als recursos didàctics corresponents.


Importació i reutilització: restaurar còpies de seguretat, importar

Des de dins d’una aula virtual, a través del menú “Més > Reutilització del curs”, teniu disponibles dues opcions:

  • Restaurar una còpia de seguretat (arxiu amb extensió .mbz); es pot eliminar el contingut del curs i substituir-lo amb el contingut de la còpia, o bé afegir el contingut de la còpia sense esborrar el contingut actual del curs meta.
  • Importar el contingut d’un altre curs existent (el professorat podrà triar un altre curs en el qual tinga el rol de professor editor; la direcció del centre podrà triar qualsevol curs del centre. La importació no sobreescriu ni elimina el contingut del curs meta.

Recordeu que només es poden pujar arxius de còpia de seguretat amb una grandària màxima de 500MB.

En cas de no poder pujar un arxiu fins a 500MB, comproveu en els paràmetres del curs la mida màxima de càrrega predeterminada i ajusteu-la com corresponga:


Compartir material didàctic

El professorat té al seu abast la possibilitat de compartir aules virtuals de forma desinteressada i utilitzar el material compartit per companys i companyes, tot des d’una interfície comuna. Us animem a conéixer-la i utilitzar-la llegint esta guia.


Aules virtuals amb finalitats diverses

  • Sabors Infantil, Primària, ESO, Batxillerat, FP, Semipresencial, ED, FPA i Especials: aules per a activitat i organització acadèmica no reflectida en els horaris lectius d’ITACA. La seua creació només està disponible a la direcció del centre i a les persones amb l’administració delegada, des del menú GVA Aules > Sol·licitud de cursos > Mostrar les meues peticions.
    Estes aules permeten la matriculació de l’alumnat del centre amb continguts pendents d’anys anteriors.
    Estes aules permeten la col·laboració en el marc de projectes entre centres.
  • Sabor FP Semipresencial: aula de professorat (amb i sense l’alumnat corresponent) per centre i aules de professorat dels cicles formatius.
  • Sabor Docent: aules individuals per a pràctiques i elaboració de material (anomenades PRP, disponibles a tot el personal docent) i aules de coordinació del centre (anomenades ORG, la creació de les quals només està disponible a la direcció del centre i les persones amb l’administració delegada).

Altres novetats

Quan la direcció del centre o persona amb l’administració delegada vol matricular professorat del centre en una aula virtual, ara pot triar amb quin rol seran matriculades eixes persones.

La selecció d’idioma de la interfície gràfica es fa ara des del cantó inferior dret (pàgina d’inici de sessió) o des del menú de l’usuari (resta de pàgines).

Les bitàcoles de les aules virtuals, accessibles des del menú del curs Més > GVA Aules – Registres del curs, ara mostraran visualment si les adreces IP corresponents als accessos al curs estan dins o fora de la xarxa d’aules.

S’ha incorporat un nou plug-in que permet importar a les tasques rúbriques definides en format CSV.

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies