Com fer diàlegs privats docent-alumne/a

Malgrat que la versió oficial és que la funcionalitat del mòdul “Diàleg” ha sigut substituïda pel sistema de missatgeria, encara molts usuaris i usuàries troben útils els diàlegs perquè són una activitat real dins del curs, i en ocasions menys complicat que totes les opcions de la missatgeria. També permet afegir adjunts i guardar esborranys.

Els diàlegs funcionen a nivell de curs i qualsevol participant pot començar una conversa amb qualsevol altre participant. Tanmateix, en ocasions, la intenció del/de la docent és establir diàlegs privats amb l’alumnat del curs i no permetre que els/les alumnes comencen converses entre ells/elles. Si com a docent t’interessa aquesta opció i preferixes fer servir els diàlegs a la missatgeria, t’expliquem com ho pots fer.

Clica en Administració del curs > Permisos.

Localitza els permisos de l’opció “Òbriga una conversa” de l’activitat Diàleg. Voràs que el rol “Estudiant” està en la columna central. Açò vol dir que té concedit eixe permís.

Fes clic al signe “+” de la columna de la dreta i tria el rol “Estudiant”.

Ara l’alumnat ja no pot començar converses des de l’activitat diàleg en eixe curs, però el/la docent sí. L’alumnat podrà contestar només en els diàlegs que haja obert el/la docent amb ell.