Projecte LÓVA a l’institut

L’Òpera, un Vehicle d’Aprenentatge (LÓVA) és un projecte que es realitza durant un curs escolar complet. L’alumnat converteix la seva classe en una companyia d’òpera que crea, des de zero, una òpera o breu peça de teatre musical. L’alumnat de la companyia, organitzats en equips com a professionals, escriuen el llibret, dissenyen l’escenografia, componen la música, confeccionen el vestuari, realitzen la campanya de premsa, fabriquen l’utillatge, creen la il·luminació, etc. La finalitat de LÓVA coincideix plenament amb els objectius educatius de l’aula: fomentar el desenvolupament cognitiu, social i emocional de l’alumnat.

Blog del Projecte LÓVA a l’institut

L’objectiu dels docents que porten LÓVA a l’aula és educar a través de la creació d’una òpera. L’òpera és el gran referent integrador de nombroses disciplines i al mateix temps la metàfora del gran repte que els alumnes superaran junts. La peça final i la seva estrenano és l’objectiu del projecte, sinó una part important d’aquest. Ens agrada dir que l’espectacle està a l’aula. L’obra creada íntegrament pels alumnes sol tenir una durada de mitja hora i compta amb algunes cançons i moments musicals intercalats en l’acció teatral. Durant les representacions, els alumnes són els únics responsables de l’espectacle i els adults (professorat i altres col·laboradors) se senten entre el públic. La funció va a càrrec de la companyia.