BIOTECNOLOGIA EN EL CENTRE

El 9 d’abril vam poder gaudir de la presència de Jose Marcos , un exalumne del nostre centre que va vindre a parlar-nos sobre la seua carrera universitària i el seu treball actual. Ens contà que estudià biotecnologia en Barcelona i després es traslladà a París per aplicar els seus coneixements apresos a una empresa i així, treballar del que li agrada. Després de contar-nos la seua experiència personal i introduir-nos de què tractava aquesta carrera i a més, animar-nos a conéixer-la, vam dur a terme dues pràctiques molt interessants.

La primera pràctica consistia a extraure l’ADN d’un plàtan. Mitjançant el trencament de les cèl·lules vam poder observar aquests filaments d’ADN. I la segona pràctica, també molt interessant, ens plantejaven un problema en què devien esbrinar qui era el pare d’un xiquet coneixent els grups sanguinis respectius.

Aquestes dues pràctiques es van dur a terme satisfactòriament, ens va agradar molt poder passar temps al laboratori i poder aplicar els continguts apresos a classe. Ens agradaria fer més pràctiques d’aquest tipus i que vingueren a fer conferències de temes científics, contant-nos així diferents experiències i d’aquesta manera també serviria d’orientació.

Redacció per part de l’alumnat de 1r batxillerat