Mediació

La mediació és una eina que ajuda a previndre i abordar conflictes de baixa intensitat de forma dialogada sense haver de recórrer a sancions i permet que la comunitat educativa afronte les situacions conflictives de forma reflexiva. L’alumnat mediador en el procés de formació desenvolupa habilitats com l’empatia, l’escolta activa o la cerca conjunta de solucions.

Des del curs 2012-2013 l’IES Alfred Ayza ha estat realitzant actuacions en l’àmbit de la mediació escolar, formant el professorat en mediació en una primera etapa i introduint progressivament alumnat mediador.

Actualment, l’equip de mediació de l’IES Alfred Ayza està format per 22 alumnes de 2 ESO, 3 ESO, 4 ESO i 1 BATX.

QUÈ ÉS AIXÒ DE LA MEDIACIÓ?

De vegades, vivim amb malentesos, rumors, amenaces, insults, baralles, malnoms… La mediació pot ser la solució!

Es tracta d’un procés confidencial on dues parts en conflicte acudeixen, de forma voluntària, a la resolució del conflicte i, en presència d’uns mediadors neutrals, s’escolten l’un a l’altre i arriben a uns acords que signen i es comprometen a complir.

A QUI S’ADREÇA LA MEDIACIÓ I QUE APORTA?

Es dirigeix al conjunt de la comunitat educativa: alumnat, professorat, famílies i personal no docent. El servei de mediació és una eina molt útil per a millorar la convivència al nostre centre.

QUI POT SER MEDIADOR/A?

Qualsevol membre de la comunitat educativa pot ser mediador/a. Per ser-ho, has de ser una persona neutra, que no jutja i que sap escoltar a l’altre. També has de tenir paciència, transmetre confiança i tenir disposició per ajudar a les parts

COM PUC SOL·LICITAR UNA MEDIACIÓ?

Posa’t en contacte amb el professorat tutor, cap d’estudis, departament d’orientació o amb alguna persona de l’equip de mediació. També pots fer servir les nostres bústies de mediació o emplenar el formulari que tens a continuació.

MILLOREM LA CONVIVÈNCIA A L’ALFRED AYZA!

Ens comprometem a escoltar des del respecte, ser confidencials i neutrals, i fer tot el possible per ajudar i trobar solucions.

Formulari Mediació

Formulari sol·licitud d’acció de mediació.

DD barra diagonal MM agrane diagonal AAAA
Nom d'alumne que sol·licita mediació(Requerit)