Sostenibilitat

L’IES Alfred Ayza és un centre compromés amb la sostenibilitat. Des de la comunitat educativa hi ha un compromís ferm per transformar el centre i l’entorn amb la finalitat de fer-ho un espai sostenible. S’ha desenvolupat un Pla de Sostenibilitat en l’àmbit del centre, el qual no solament s’encarrega del disseny i el desenvolupament de propostes, sinó també de tractar de fer-ho amb solucions alternatives i senzilles que tinguen efectes globals des de les accions locals a Peníscola.

L’Educació per a la Sostenibilitat ha de ser un element clau en la planificació educativa i un element de primer ordre a l’hora de gestionar els centres educatius, transcendint els hàbits personals i familiars, així com els propis de la localitat. En un centre sostenible els seus processos es realitzen des d’una perspectiva ambiental. Per tant, el seu desenvolupament tindrà repercussions en el centre escolar, produint la transformació de la vida quotidiana a través d’una pràctica democràtica basada en els principis de sostenibilitat.

El nostre Pla de Sostenibilitat pretén desenvolupar la Llei orgànica 3/2020 de 29 de desembre, que modifica la Llei orgànica 2/2006 de 3 de maig, on es defensa la necessitat de convertir els centres en entorns dinamitzadors on l’Educació per a la Sostenibilitat impregne l’aprenentatge i forme alumnat en l’adquisició de competències en eixe camp. Els centres han de transformar-se en espais de custòdia i cura del medi ambient, promocionant la cultura de la cooperació social, el consum responsable i la reutilització.

Així, des del centre treballem per tal de formar a ciutadans del futur amb una visió sostenible, i que puguen transformar també el seu entorn per tal de millorar-ho per a les futures generacions.

Treballem els diferents objectius de desenvolupament sostenible ODS tant en el projecte interdisciplinari de 1r ESO com en les hores de tutoria dels diferents nivells.