DIA DE L’ESPORT I CURSA SOLIDÀRIA

Escrit per: Enrique Layunta Nácher

Hui ha sigut un dels millors dies del curs tant per a l’alumnat com per al professorat, almenys un dels dies més esperats, perquè hem celebrat el “Dia Interncional de l’Esport” de manera avançada, que com vostés saben, es celebra el dia 6 d’Abril.

En aquesta segona edició, han participat 475 alumnes de manera directa en una cursa de 2 quilòmetres, a més d’altres 25 alumnes de Segon de Batxillerat que han estat en els punts de control al llarg de la cursa i 3 alumnes més filmant l’esdeveniment per a l’assignatura de Comunicació Audiovisual. En definitiva, han participat en l’esdeveniment 503 persones, és a dir, més de la meitat de l’alumnat, més 25 professors/es que també van participar.

El començament de la cursa ha pres lloc en el Carrer de L’esport, just a l’entrada del centre. Enguany ha sigut molt emotiva perquè tothom ha pogut presenciar l’eixida, destacant la presència de Regidors de l’Ajuntament i membres de La Creu Roja. A més a més, el nostre company Pepe Sánchez ha narrat la cursa com “Speaker” i hem tingut música de fons i un “arc d’eixida” patrocinat per “Atmosfera Sport”. En acabar la cursa l’alumnat ha sigut convidat a orxata i fartons per a reprendre forces per cortesia dels diferents patrocinadors “Granja Rinya”, “Cajamar”, “Consum”, “Restaurante Rodado”, “Juchris”, “Forn Azahar” i AMPA, que ha col·laborat de manera desinteressada també.

I és que, la cursa de hui no ha sigut una cursa més, sinó que ha sigut una CURSA SOLIDÀRIA en la que l’alumnat ha pogut col·laborar amb la donació d’aliments i productes higiènics a la Creu Roja. És a dir, el més important del dia de hui no ha sigut solament el fet de promocionar l’activitat esportiva entre els més joves, sinó que en paraules dels nostres amics de la Creu Roja: “també el fet de col·laborar amb famílies necessitades i crear consciència de la importància i la necessitat que suposa, així com la labor que estan realitzant”. Segons apunta el president de la Creu Roja comarcal L’horta Sud, Ramón Dasí: “els alumnes no són conscients del que suposa donar un quilo d’arròs i la gran ajuda que suposa per a una família. La nostra labor és explicar als pares i als xiquets que s’acosten a donar, per a què serveixen i quina fi tenen els aliments perquè les persones siguen conscients del que donen. A més que estos aliments es queden ací en la zona de l’Horta Sud”. D’altra banda, la Regidora d’Educació, Ana Martín, ha destacat els valors que en un esdeveniment com hui s’han pogut generar, com la convivència i la participació entre iguals a més del foment de la importància de l’activitat esportiva i l’exercici físic. Segons Ana: “en altres instituts i col·legis hi ha bons projectes i actes esportius però de la forma que s’ha celebrat hui, participant tanta gent al mateix temps i col·laborant amb una causa, no es fa en altres llocs”.

Hui podem dir que la celebració del Dia de l’Esport ha sigut un èxit total, i volem donar les gràcies a tothom que ha participat de manera directa i indirecta. I especialment a David Molina i el Departament d’Educació Física per la iniciativa i l’organització.

Enhorabona a tots els participants i en especial als tres primers a arribar a la meta: FACUNDO AGUSTÍN LÓPEZ PENNISI (1r), JOAQUÍN JOSEPH CLANCY SOLER (2n) y CÉSAR VIDAL VIDA (3r).

Resultats de la cursa.