Gestió de la qualitat

Gestió de qualitat

“Encontrar el error no es suficiente.

Es necesario encontrar la causa del error y construir un sistema que minimice futuros errores”

Edwards Deming

Calidad

Qué es y para qué sirve

El equipo docente del CEIP Monte Alegre se propuso implantar un sistema de gestión de la calidad en el centro. Es por ello que presentara durante el curso 2013-14 una memoria para incorporarse a la Red de Centros de Calidad Educativa de la Comunidad Valenciana.

Con fecha 17 de noviembre de 2014 se hace público el reconocimiento de la Consellería de Educación, Cultura y deporte al CEIP Monte Alegre como centro perteneciente a la Red de Centros de Calidad Educativa en el Nivel I.

Convencidos de que todo es mejorable, seguimos trabajando y avanzando en nuestro proceso de mejora contínua.

¿Qué es la calidad en educación?. La calidad en educación es el conjunto de características que le confieren su aptitud para satisfacer las necesidades educativas y formativas, establecidas o implícitas, de la sociedad

El objetivo de la misma es la mejora continua entre todos los miembros de la comunidad educativa propiciando la reflexión y la toma de decisiones basadas en la evaluación.

El proceso de planificación estratégica de un centro educativo debe orientarse a conseguir los mejores resultados en cuatro grandes áreas de influencia del mismo: sus clientes, sus procesos, el aprendizaje y crecimiento organizativo de las personas, y los resultados económicos del centro.

Encuesta clima escolar

Una de les actuacions proposades per l’equip directiu en el projecte de direcció és fomentar la participació del nostre centre en la Xarxa de Centres de Qualitat Educativa.

La primera acció que hem considerat posar en pràctica és avaluar el clima escolar en el col·legi perquè ens permeta identificar els valors, actituds i sentiments dominants en el centre escolar així com l’atmosfera que regna en les relacions socials.

Per a avaluar estos aspectes s’ha dissenyat una bateria de cinc instruments, que exploren el Clima Escolar que es viu. Tals instruments, de tipus “qüestionari estructurat”, es dirigixen als distints sectors de la comunitat educativa ( pares de família, alumnes, alumnes de menjador, monitors de menjador, personal de cuina, personal no docent i professors) atés que es pensa que la valoració dels distints actors educatius sobre els mateixos aspectes permet una valoració més completa i confiable sobre el clima de l’escola.

Els qüestionaris presenten un conjunt d’enunciats valoratius sobre distintes dimensions del Clima Escolar a què els enquestats hauran de respondre manifestant el seu nivell d’acord o desacord.

És important contestar amb honestedat atés que la informació serà utilitzada només amb fins de millora. S’ha d’omplir una enquesta per família, i en el cas d’aquells pares que no conviuen junts, poden omplir una enquesta per cada progenitor.

Al llarg de la setmana del 5 al 9 de maig l’omplirem estos sectors: monitors de menjador, personal de cuina, personal no docent, alumnes i professors, des del propi centre.

L’enquesta de les famílies, sector pares, es podrà realitzar des del dilluns dia 12 a les 9h fins al divendres dia 16 a les 20h.

L’enquesta s’ompli via internet a través de l’enllaç següent: https://portal.edu.gva.es/46024503/enquesta-clima-escolar/families/

No els portarà molt de temps omplir-la. I la seua opinió ens importa. Participe.