Característiques

• Cooperació.
  •  Solidaritat.

Principios generales

A) El  pluralisme és base de la convivència. S’han de respectar les diferents formes de ser i de pensar dels membres de la comunitat escolar, fomentant els valors democràtics per mitjà de l’exemple diari.

Un centre sense identificació ideològica, però amb un ampli respecte cap a totes.
Treballant perquè les preses de decisions en els diferents òrgans i instàncies (claustre, consell escolar,  assemblees de classe, assemblees de delegats, etc.) siguen sempre el més democràtiques possible, buscant el  consens.

B) Fomentar el valor de la coeducació com una condició indispensable per a una educació no sexista i igualitària.

C) El col·legi d’acord amb el seu caràcter públic és aconfessional. Es respecten totes les creences religioses. Els pares han de decidir l’opció de l’ensenyança o no de la  religió catòlica.

D) La participació és un dels trets més importants per a aconseguir la millora de l’ensenyança pública. Treballar per a aconseguir una àmplia participació de les famílies, els professors i els  alumnes.

E) Una escola ecològica, és necessari fomentar l’aprenentatge del respecte al medi ambient,  per a aconseguir uns ciutadans compromesos amb la millora del nostre planeta.

F) La  gestió del centre d’acord amb el seu caràcter públic és institucional. Les funcions dels diferents òrgans de govern (unipersonals i col·legiats) estan regulades legalment. El com es durà a terme eixa gestió estarà inspirada en valors democràtics i reflectida en el pla de convivència.

G) Una escola integradora que comprenga tots els aspectes de la persona.
Que intente desenvolupar totes les capacitats i el màxim de competències en els alumnes.
Que afavorisca el desenvolupament de l’esperit crític, on es fomente la capacitat creadora.
Que no es limite a transmetre coneixements, sinó a formar l’alumne /a com a persona.

H) Una escola inclusiva de tots els que componen la comunitat educativa, respectant el dret a la diferència.

I) Una escola que forma en valors com a pau, cooperació i solidaritat entre els distints  pobles.

J) Aconseguir un model d’escola saludable, que facilite l’adopció per tota la comunitat educativa, de formes de vida sans en un ambient favorable a la salut, per mitjà de la instauració d’un entorn físic i psicosocial saludable i segur. Este model d’escola es caracteritza pel seu esforç a afavorir la participació de tots els que componen l’escola en la tasca de promoure la salut, aplicant pràctiques i activitats que respecten a l’individu, animant-li a participar en la millora de les condicions comunitàries.