“MONTE ALEGRE, UNA ESCOLA SALUDABLE, SOLIDÀRIA I SOSTENIBLE”.
Este curs tractarem la temàtica de la salut, la solidaritat i la sostenibilitat. Entre els temes transversals, aprofundirem en l’Educació per a la Salut, el Medi Ambient i Educació per a la Paz. Per això, hem proposat un eslògan que ens va a acompanyar durant el curs: “Monte Alegre, una escola saludable, solidària i sostenible”.
La música actuarà com a motivació i fil conductor i a través de la mateixa es tractaran les diferents temàtiques que ens serviran com a punt de partida en el treball de valors com són: la relaxació, la solidaritat, el respecte, la camaraderia, la confiança i l’ecologia.
En la pràctica es traduïx en activitats col•lectives desenrotllades en la seua gran majoria en festivitats, des de tres anys d’Infantil fins a 6é curs de Primària. Tot l’alumnat participa sempre en activitats pròpies de la seua edat. A més, cada una de les tutories proposarà diverses activitats adequades al seu nivell per a treballar els valors del Projecte.
ACTIVITATS PROGRAMADES
a) Centre escolar/ centre de salut.
Establir comunicació al principi de curs per a establir un calendari de reunions i prioritzar els objectius a treballar referits als aspectes següents:
• Protocol d’actuació en malalties infecto-contagioses.
• Informació de xiquets/s amb malalties cròniques. Pautes d’actuació.
• Tractament de pediculosi.
• Xerrades a xiquets i pares relacionades amb la salut.
• Tallers educatius realitzat per professionals sanitaris en les tutories, relacionats amb la salut.
• Programa de Salut Bucodental
b) Centre escolar / ajuntament.
Establir comunicació al principi de curs amb les diferents regidories per a establir un calendari de reunions i prioritzar els objectius a treballar referits als aspectes següents:
• Tallers de reciclatge de Residus.
• Tallers d’Educació Viària.
• Campanyes per a promocionar la protecció del Medi Ambient.
• Relació de possibles visites al Centre del Voluntariat.
• Participació en Campanyes relacionades amb la salut.
• Establir el calendari de tasques de l’hort amb suport de personal de l’Ajuntament.
c) Centre escolar / Conselleria.
Mantindre’s sempre informats de les diferents convocatòries per a participar en Programes Experimentals o tallers relacionats amb les EPS per part de la Direcció General d’Avaluació, innovació i Qualitat Educativa.
Participar en la realització de simulacres de Pla d’Evacuació i Emergència del Centre transmetent els resultats obtinguts al departament encarregat dins de la Conselleria d’Educació.
d) Centre escolar / AMPA.
Establir comunicació al principi de curs amb l’AMPA per a establir un calendari de reunions i prioritzar els objectius a treballar referits als aspectes relacionats amb l’educació per a la salut, treballant conjuntament per a aconseguir la major col•laboració a nivell familiar.
e)Coordinació professorat centre.
En les reunions planificades es tractaren els temes següents:
• Programar activitats que contribuïsquen al desenrotllament de
• Ús responsable dels recursos naturals.
• La protecció del medi ambient.
• El consum racional i responsable.
• La protecció de la salut individual i col•lectiva.
• Arribar a acords sobre la participació en programes experimentals i de promoció de l’educació en els valors com:
• Educació per a la salut i educació afectiu-sexual.
• Educació per al consum responsable i solidari.
• Educació ambiental.
• Educació Viària.
• Educació en habilitats Socials.
• Incloure en les programacions didàctiques les activitats que exercisquen els continguts d’EPS i Educació mediambiental.
f) Equip educatiu menjador escolar.
• Establir una coordinació i col•laboració estreta amb l’equip educatiu del menjador per a potenciar els bons hàbits en higiene i alimentació.
• Programar activitats per al temps d’oci relacionades amb hàbits de vida saludables.