JORNADES CULTURALS

♦ 30 DE GENER – DIA DE LA PAU I LA NO VIOLÈNCIA

♦ 8 DE MARÇ MARÇ- DIA DE LA DONA

JORNADES CULTURALS 25 DE NOVEMBRE

El 25 de novembre, Dia Internacional de l’eliminació de la violència contra les dones.

El 25 de novembre és el Dia Internacional de l’eliminació de la violència contra les dones.

La violència és la expressió més extrema d’una societat queno és igualitària, que no tracta igual a homes i a dones.

Es celebra aquest dia en record de les tres germanes Mirabal, Patria, Minerva i Mª Teresa. Elles lluitaren contra la dictadura del general Trujillo en le Republicà Dominicana Van ser empresonades, torturades i violades en diverses ocasions i, finalment, el dictador va ordenar el seu assassinat el 25 de novembre de 1960. En la clandestinitat se les coneixia amb el nom clau de «Las mariposas». Per això col·locarem tres papallones en uns panells de la entrada al centre que l’alumnat de l‘equip de mediació ha anat omplint durant tot el més amb missatges i noticies en torn a aquest tema.

Durant aquest més hem volgut reflexionar sobre la violència masclista, per que és un mal que afecta a tota la societat i també als adolescents. A més dels panells de l’entrada,col·locarem números a les classes. Aquests números responen a les dones dones que han sigut assassinades per les seues parelles durant aquest any 2015. Començarem amb 41 i arribarem 48, perquè els assassinats continuen.

El maltractament comença en l’adolescència i en les primeres relaciones de parella, per això és important que pensem en com són les nostres relacions, com són les relacions sanes, igualitàries i sense masclisme.

A més de les activitats que es realitzen a les classes, el dia 25començarem amb un vídeo «No és amor» que ens va rebre a l’entrada i en lloc dels timbres que marquen el canvi de classes, escoltarem cançons que parlen d’aquest tema.

A més a més férem un acte durant el pati: alumnes de l’equip de mediació passaren per totes les classes explicant el significat d’aquest dia i repartiren uns globus de color lila amb cordells. Els globus els penjarem després al pati amb els vostres missatges en contra de la violència masclista. Quan sonà el timbre del pati, tots eixirem i formarem un llaç, també lila, ja que una gran part de l’alumnat havia vingut vestit d’aquest color. Una vegada estiguérem col·locats, uns companys i companyes de batxillerat llegiren unes paraules i guardarem un minut de silenci en homenatge a les dones assassinades.

Gràcies a tots per participar i recordeu que aquestno és un tema d’un dia, si no de cada dia.