EL NOSTRE CENTRE REP EL RECONEIXEMENT COM A CENTRE SOSTENIBLE EN L’ÀMBIT EDUCATIU DEL MINISTERI D’EDUCACIÓ I FORMACIÓ PROFESSIONAL

Dimecres passat 22 de novembre va tindre lloc un acte oficial de lliurament de diplomes als centres seleccionats en la Resolució del 17 d’agost de 2023 de la Secretaria d’Estat d’Educació pel qual es concedeixen els Reconeixements a Centres Educatius Sostenibles en l’àmbit educatiu. Este acte va ser presidit por la Directora General d’Avaluació i Cooperació Territorial, Na Mónica Domínguez García i presentada per Álvaro Saiz Miguel, Cap de Servei de la Subdirecció General de Cooperació Territorial i Innovació Educativa.

Vam estar també acompanyats por una representant de Conselleria, José Muñoz Giner, Cap de Servei d’Innovació Educativa, i d’altres dos centres de la Comunitat Valenciana d’Orpesa i de Catarroja que també van obtindre el mateix reconeixement a nivell estatal.

Diverses docents del nostre centre vam acudir en representació del mateix a l’acte que va tindre lloc en el Ministeri i en el qual un total de deu centres van obtindre aquest reconeixement. A més de rebre el diploma i una placa, van tindre l’oportunitat de mostrar els seus projectes a través d’una breu exposició i d’agrair públicament el treball i la il·lusió de tota la comunitat educativa que s’ha implicat en un projecte de més de 15 anys de recorregut, amb especial menció als docents que han format part del Claustre contribuint al Projecte “Recicla L’Escola: un camí cap a la sostenibilitat i la convivència” . També a les famílies en les quals hem trobat un suport extra. Per supost, no podem oblidar-nos del nostre alumnat que és el protagonista principal i destinatari d’aquestes accions, les quals els repercuteix en un món més sostenible, garantint el seu futur. Vam voler posar en valor l’acompanyament de la “Xarxa de Centres per la Sostenibilitat de Castelló i la Xarxa de la Comunitat Valenciana” i a nivell estatal, de “EsEnRed”. Reivindiquem que les institucions secunden i donen cobertura a les mateixes ja que la seua labor es fonamental per a la posada en marxa i manteniment d’aquests projectes que donen fomenten la sostenibilitat.

Amb aquest reconeixement el centre ha rebut una dotació de 7.500 euros que seran invertits en la millora de les instal·lacions del pati en línia amb el PIIE del centre. A part de la injecció econòmica, ressaltem la injecció de motivació que suposa este reconeixement, ja que posa en valor el treball i la perseverança dels participants.

Representació dels tres centres de la Comunitat Valenciana que han rebut el reconeixement, junt amb respresentants institucionals i de Conselleria.

ACLARIMENT RESPECTE A L’EVENT “MIX&MOVE” AL NOSTRE CENTRE

Informem a tota la comunitat educativa que la direcció del centre s’ha posat en contacte amb els representants de l’ajuntament per tal de mostrar el seu malestar per haver organitzat un event que tindrà lloc aquest cap de setmana al pati de la nostra escola i que representa valors que van en contra de tot el projecte educatiu del centre. A més a més de trobar del tot inacceptables les formes ja que no hem segut consultats ni informats, a hores d’ara, encara no sabem cóm es desenvoluparà l’event ni de quines de les nostres instal·lacions faran ús.

PIIE: PROJECTE D’INVESTIGACIÓ I INNOVACIÓ EDUCATIVA: EL NOSTRE PATI. UN CAMÍ CAP A LA SOSTENIBILITAT I LA CONVIVÈNCIA

El nostre centre porta a terme des de fa més de 10 anys un projecte mediambiental que engloba la millora tant dels espais com de la convivència. En aquest temps hem fet moltes aportacions a la millora dels espais interiors, però veiem necessari dins de la filosofia del nostre projecte Recicla l’escola, reverdificar els espais exteriors , amb més arbres i més vegetació, i adequar-los per poder traure l’aula a l’aire lliure. La crisi climàtica ens fa plantejar-nos nous objectius de desenvolupament sostenible entre els quals destacaria la necessitat de crear més espais verds en contexts urbans per tal de disminuir l’impacte d’aquesta problemàtica medi-ambiental en la que vivim.
Es va plantejar que el nostre centre es queda limitat en quant a espais físics per tota la quantitat d’activitats del Pla d’Actuació de Millora que realitzem. Per la qual cosa, els espais a l’aire lliure ens han resultat molt útils per poder portar a terme aquestes sessions. L’oratgeno ha suposat realment un problema perquè a la nostra localitat gaudim d’una temperatura prou agradable, amb hiverns suaus. Durant aquest curs s’ha realitzat sessions setmanals a l’aire lliure en les que s’han donat matèries del currículum (matemàtiques, anglés, aducació artística, …) augmentant l’ambient de convivència que es crea a l’aire lliure i en contacte amb la natura. També s’han fet sessions d’educació ambiental,disciplina possitiva, i altres aprofitant els recursos naturals que hi han a l’exterior. Per tal de millorar la comoditat de l’alumnat,
l’escola, amb recursos propis ha adquirit cadires ZTOOL que permitia a l’alumnat seure a terra més comodament i tindre llibretes i estoig sense embrutar-se. Totes aquestes sessions han estat programades. Enguany hem pogut crear un dels dos espais de convivència i psicomotricitat plantejats al pati de primària. Aquest espai, encara que ha segut utilitzat per la les diferents activitats programades, no ha segut suficient. Hem creat també més zones verdes i s’ha fet ús de l’hort escolar ecològic que ens ha servit d’extensió de l’aula, fent la nostra aportació contra la crisi climàtica, augmentat la biodiversitat i fomentant el contacte amb la natura per fomentar un aprenentatge significatiu i vivencial i potenciant el consum de l’alumentació saludable i de proximitat.. Amb recursos propis, hem creat un espai provisional de la calma
i de la lectura.