PIIE: PROJECTE D’INVESTIGACIÓ I INNOVACIÓ EDUCATIVA: EL NOSTRE PATI. UN CAMÍ CAP A LA SOSTENIBILITAT I LA CONVIVÈNCIA

El nostre centre porta a terme des de fa més de 10 anys un projecte mediambiental que engloba la millora tant dels espais com de la convivència. En aquest temps hem fet moltes aportacions a la millora dels espais interiors, però veiem necessari dins de la filosofia del nostre projecte Recicla l’escola, reverdificar els espais exteriors , amb més arbres i més vegetació, i adequar-los per poder traure l’aula a l’aire lliure. La crisi climàtica ens fa plantejar-nos nous objectius de desenvolupament sostenible entre els quals destacaria la necessitat de crear més espais verds en contexts urbans per tal de disminuir l’impacte d’aquesta problemàtica medi-ambiental en la que vivim.
Es va plantejar que el nostre centre es queda limitat en quant a espais físics per tota la quantitat d’activitats del Pla d’Actuació de Millora que realitzem. Per la qual cosa, els espais a l’aire lliure ens han resultat molt útils per poder portar a terme aquestes sessions. L’oratgeno ha suposat realment un problema perquè a la nostra localitat gaudim d’una temperatura prou agradable, amb hiverns suaus. Durant aquest curs s’ha realitzat sessions setmanals a l’aire lliure en les que s’han donat matèries del currículum (matemàtiques, anglés, aducació artística, …) augmentant l’ambient de convivència que es crea a l’aire lliure i en contacte amb la natura. També s’han fet sessions d’educació ambiental,disciplina possitiva, i altres aprofitant els recursos naturals que hi han a l’exterior. Per tal de millorar la comoditat de l’alumnat,
l’escola, amb recursos propis ha adquirit cadires ZTOOL que permitia a l’alumnat seure a terra més comodament i tindre llibretes i estoig sense embrutar-se. Totes aquestes sessions han estat programades. Enguany hem pogut crear un dels dos espais de convivència i psicomotricitat plantejats al pati de primària. Aquest espai, encara que ha segut utilitzat per la les diferents activitats programades, no ha segut suficient. Hem creat també més zones verdes i s’ha fet ús de l’hort escolar ecològic que ens ha servit d’extensió de l’aula, fent la nostra aportació contra la crisi climàtica, augmentat la biodiversitat i fomentant el contacte amb la natura per fomentar un aprenentatge significatiu i vivencial i potenciant el consum de l’alumentació saludable i de proximitat.. Amb recursos propis, hem creat un espai provisional de la calma
i de la lectura.