Iniciem un segon curs amb el projecte en marxa, en aquesta pàgina podeu veure les activitats que anem realitzant.
PORTFOLI EUROPEU DE LES LLENGÜES
01 DADES DEL CENTRE
Secció de l'IES Enric Valor a Orba
Municipi: Orba (Marina Alta).
Curs 2022-23
02 JUSTIFICACIÓ
El nostre objectiu principal és que l’alumnat prenga consciència del seu procés en l’aprenentatge de llengües, així com de la utilitat d’aquestes. A més a més, es tracta d’una eina que fomenta la inclusió de l’alumnat. Volem que siguen realment persones plurilingües i fomentar el desig d’aprendre llengües tot afavorint l’autoaprenentatge i l’autoavaluació de l’alumnat.
D’altra banda, formar part del PEL ens ajuda a millorar la coordinació entre els especialistes de llengües.
03 ORGANITZACIÓ AL CENTRE
- Materials, espais, panells a les aules i al centre
Els espais que utilitzem per treballar i donar visibilitat al PEL són: les aules on s’imparteixen les matèries lingüístiques, l’aula de tecnologia i la d’informàtica així com el pati i el hall del centre. A més, disposem de panells informatius en diferents corredors del centre.
- Presentació del PEL a l’alumnat nou que s’incorpora
A principi de curs, aprofitant l’efemèride del Dia Europeu de les Llengües, van presentar el Portfoli Europeu de les Llengües a l’alumnat de 1er de l’ESO. Durant aquest acte de presentació oficial del Portfoli, es va lliurar un passaport a cada alumne, en la casa de cultura d’Orba. Amb aquest acte varem iniciar el nostre viatge a través de les llengües que ha durat tot el curs i esperem que continue durant tota l’etapa.
-
Ús de l’instrument PEL. Com interactua l’alumnat amb les diferents parts (Biografia, Dossier i Passaport)
Biografia: es tracta d’un arxiu emplenable que l'alumnat te a la seua disposició a Aules. Cal que se’l descarreguen i el desen a un dispositiu UBS. Cada professor/a de llengües la treballarà amb el seu grup de referència a l’aula d’informàtica o amb els ordinadors del centre.
Hem treballat principalment els següents apartats: enllaç a la biografia
• Les meues llengües
• Què sé fer amb les meues llengües? Escoltar
• Què sé fer amb les meues llengües? Llegir
• Què sé fer amb les meues llengües? Conversar
• Què sé fer amb les meues llengües? Parlar
• Què sé fer amb les meues llengües? Escriure
• Altres llengües
• La meua manera d’aprendre
Passaport: es tracta d’un passaport semblant a aquells que s’utilitzen per viatjar, ja que comença el nostre viatge a través de les llengües. Cada alumna i alumne disposa del seu passaport i ha de tindre cura d’aquest, ja que el farem servir durant tota l’ESO del passaport, durant aquest curs treballarem els següents apartats:
La informació personal.
El perfil lingüístic (foto de DNI).
Les habilitats lingüístiques.
Pel que fa al quadern d’avaluació i les meues experiències, només les presentarem.
L’apartat de certificats i diplomes començarem a emplenar-lo.
Dossier: considerem que el dossier serà la maleta per al nostre viatge a través de les llengües, la qual omplirem de diferents experiències lingüístiques. Així doncs, es tracta d’una carpeta customitzada per cada alumne amb el títol: El meu viatge a través de les llengües / Portfolio Europeu de les llengües.
Aquesta ha d’incloure el passaport, les expressions escrites en les diferents llengües, així com el dispositiu USB amb les expressions i exposicions orals i la biografia.
Durant el curs 23-24 s’ha incorporat l’alumnat de 1er de l’ESO al projecte, aleshores 1er, 2on i 3er de l’ESO ja formen part del Portfoli. Esperem que el curs següent ja tot el centre treballe amb aquest instrument d’aprenentatge.
ACTIVITATS PEL CURS 24-25
Aquest trimestre els i les alumnes de 2on d’ESO A i B han fet uns projectes anomenats “Someone Who Made A Differene” en els quals han treballat el lèxic de celebrities and inventions i els … Llegir més
Més informacióPodcast ‘Women now and then’
Durant el primer trimestre l’alumnat de 4t d’Anglès Oral ha estat treballant en un projecte sobre les dones abans i ara. Vam eixir al carrer per entrevistar gent angloparlant i conèixer de primera mà quin … Llegir més
Més informacióL’alumnat de 1r d’ESO s’ha convertit en tècnic mediambiental per uns dies a les classes de biologia i geologia! Com a tècnics mediambientals ens han contractat a l’Ajuntament per fer un informe sobre la contaminació … Llegir més
Més informacióPassat divendres 13 de desembre vam celebrar a l’institut el Dia dels Drets Humans, entre altres activitats els alumnes de 2n i 3r van fer uns vídeos per a explicar-los.
Més informacióDes de la matèria d’anglés (llengua estrangera), l’alumnat de 3r ESO ha treballat la narració escrita i oral d’històries de por. Després ho han plasmat en un còmic. Ha estat una activitat molt divertida i … Llegir més
Més informacióLa darrera setmana l’alumnat de 3er de l’ESO va baixar a les aules de 1er per explicar-nos alguns aspectes sobre geografia. El nostre alumnat de 1er ha treballat durant aquest trimestre el projecte ‘El repte … Llegir més
Més informacióDesprés de llegir l’obra La Celestina de Fernando de Rojas, la professora de llengua castellana va animar a l’alumnat de 3r d’ESO B a realitzar un treball posterior, tipo còmic. Visualització del video recopilatori dels … Llegir més
Més informacióL’alumnat de 4t ESO de l’asignatura de “Lengua y literatura en castellano” ha realitzat unes activitats al voltant del Romanticisme; en concret uns perfils d’Instagram. Per aquest motiu, varen buscar informació a casa sobre la … Llegir més
Més informacióDes de la matèria d’Anglès llengua estrangera, l’alumnat de l’ESO ha treballat en la descripció d’un monstre o la narració d’unà història de por, depenent del curs. A partir del nom de cadascú, s’ha dissenyat … Llegir més
Més informacióVivim en una societat multilingüe i això també es veu a l’institut, on convivim parlants de llengües molt diverses. Però, valorem per igual tots els idiomes o encara està vigent el mite que diu que … Llegir més
Més informacióEl passat dimarts, 15 d’octubre, es va presentar el Portfoli Europeu de les Llengües a l’alumant de 1er de l’ESO. A més, se’ls va fer entrega del passaport de les llengües, un dels instruments PEL. … Llegir més
Més informació