PEL – Curs 24-25

Iniciem un segon curs amb el projecte en marxa, en aquesta pàgina podeu veure les activitats que anem realitzant.

PORTFOLI EUROPEU DE LES LLENGÜES

01  DADES DEL CENTRE 

Secció de l'IES Enric Valor a Orba

Municipi: Orba (Marina Alta).

Curs 2022-23

02 JUSTIFICACIÓ

El nostre objectiu principal és que l’alumnat prenga consciència del seu procés en l’aprenentatge de llengües, així com de la utilitat d’aquestes. A més a més, es tracta d’una eina que fomenta la inclusió de l’alumnat. Volem que siguen realment persones plurilingües i fomentar el desig d’aprendre llengües tot afavorint l’autoaprenentatge i l’autoavaluació de l’alumnat.

D’altra banda, formar part del PEL ens ajuda a millorar la coordinació entre els especialistes de llengües.

03 ORGANITZACIÓ AL CENTRE

  • Materials, espais, panells a les aules i al centre

Els espais que utilitzem per treballar i donar visibilitat al PEL són: les aules on s’imparteixen les matèries lingüístiques, l’aula de tecnologia i la d’informàtica així com el pati i el hall del centre. A més, disposem de panells informatius en diferents corredors del centre.

  • Presentació del PEL a l’alumnat nou que s’incorpora

A principi de curs, aprofitant l’efemèride del Dia Europeu de les Llengües, van presentar el Portfoli Europeu de les Llengües a l’alumnat de 1er de l’ESO. Durant aquest acte de presentació oficial del Portfoli, es va lliurar un passaport a cada alumne, en la casa de cultura d’Orba. Amb aquest acte varem iniciar el nostre viatge a través de les llengües que ha durat tot el curs i esperem que continue durant tota l’etapa.

  • Ús de l’instrument PEL. Com interactua l’alumnat amb les diferents parts (Biografia, Dossier i Passaport)

Biografia: es tracta d’un arxiu emplenable que l'alumnat te a la seua disposició a Aules. Cal que se’l descarreguen i el desen a un dispositiu UBS. Cada professor/a de llengües la treballarà amb el seu grup de referència a l’aula d’informàtica o amb els ordinadors del centre.
Hem treballat principalment els següents apartats: enllaç a la biografia

• Les meues llengües
• Què sé fer amb les meues llengües? Escoltar
• Què sé fer amb les meues llengües? Llegir
• Què sé fer amb les meues llengües? Conversar
• Què sé fer amb les meues llengües? Parlar
• Què sé fer amb les meues llengües? Escriure
• Altres llengües
• La meua manera d’aprendre

Passaport: es tracta d’un passaport semblant a aquells que s’utilitzen per viatjar, ja que comença el nostre viatge a través de les llengües. Cada alumna i alumne disposa del seu passaport i ha de tindre cura d’aquest, ja que el farem servir durant tota l’ESO del passaport, durant aquest curs treballarem els següents apartats:

La informació personal.
El perfil lingüístic (foto de DNI).
Les habilitats lingüístiques.
Pel que fa al quadern d’avaluació i les meues experiències, només les presentarem.
L’apartat de certificats i diplomes començarem a emplenar-lo.

ies orba passaport 0323

Veure el passaport

Dossier: considerem que el dossier serà la maleta per al nostre viatge a través de les llengües, la qual omplirem de diferents experiències lingüístiques. Així doncs, es tracta d’una carpeta customitzada per cada alumne amb el títol: El meu viatge a través de les llengües / Portfolio Europeu de les llengües.

Aquesta ha d’incloure el passaport, les expressions escrites en les diferents llengües, així com el dispositiu USB amb les expressions i exposicions orals i la biografia.

Durant el curs 23-24 s’ha incorporat l’alumnat de 1er de l’ESO al projecte, aleshores 1er, 2on i 3er de l’ESO ja formen part del Portfoli. Esperem que el curs següent ja tot el centre treballe amb aquest instrument d’aprenentatge.

 

ACTIVITATS PEL CURS 24-25

Someone who Made A Difference

Per NURIA, SISCAR PASTOR

Aquest trimestre els i les alumnes de 2on d’ESO A i B han fet uns projectes anomenats “Someone Who Made A Differene” en els quals han treballat el lèxic de celebrities and inventions i els … Llegir més

Més informació

Podcast ‘Women now and then’

Per c_pascualsastre

Durant el primer trimestre l’alumnat de 4t d’Anglès Oral ha estat treballant en un projecte sobre les dones abans i ara. Vam eixir al carrer per entrevistar gent angloparlant i conèixer de primera mà quin … Llegir més

Més informació

INFORME SOBRE LA CONTAMINACIÓ ATMOSFÈRICA I ELS USOS I LA GESTIÓ DE L’AIGUA

Per NEUS, FERRANDO GILABERT

L’alumnat de 1r d’ESO s’ha convertit en tècnic mediambiental per uns dies a les classes de biologia i geologia! Com a tècnics mediambientals ens han contractat a l’Ajuntament per fer un informe sobre la contaminació … Llegir més

Més informació

Treball post Celestina amb 3r ESO A

Per ESTHER TRISTANA, PALOMINO LLOPIS
Més informació

Celebrem el dia dels Drets humans

Per JUAN CARLOS, SEMPERE PASCUAL

Passat divendres 13 de desembre vam celebrar a l’institut el Dia dels Drets Humans, entre altres activitats els alumnes de 2n i 3r van fer uns vídeos per a explicar-los.

Més informació

COMIC STRIPS

Per y_monserratperez

Des de la matèria d’anglés (llengua estrangera), l’alumnat de 3r ESO ha treballat la narració escrita i oral d’històries de por. Després ho han plasmat en un còmic. Ha estat una activitat molt divertida i … Llegir més

Més informació

‘Parlen els experts’

Per c_pascualsastre

La darrera setmana l’alumnat de 3er de l’ESO va baixar a les aules de 1er per explicar-nos alguns aspectes sobre geografia. El nostre alumnat de 1er ha treballat durant aquest trimestre el projecte ‘El repte … Llegir més

Més informació

Treball sobre la Celestina, per l’alumnat de 3r B

Per ESTHER TRISTANA, PALOMINO LLOPIS

Després de llegir l’obra La Celestina de Fernando de Rojas, la professora de llengua castellana va animar a l’alumnat de 3r d’ESO B a realitzar un treball posterior, tipo còmic. Visualització del video recopilatori dels … Llegir més

Més informació

Perfil de Instagram d’autors del Romanticisme

Per ESTHER TRISTANA, PALOMINO LLOPIS

L’alumnat de 4t ESO de l’asignatura de “Lengua y literatura en castellano” ha realitzat unes activitats al voltant del Romanticisme; en concret uns perfils d’Instagram. Per aquest motiu, varen buscar informació a casa sobre la … Llegir més

Més informació

Monster name

Per c_pascualsastre

Des de la matèria d’Anglès llengua estrangera, l’alumnat de l’ESO ha treballat en la descripció d’un monstre o la narració d’unà història de por, depenent del curs. A partir del nom de cadascú, s’ha dissenyat … Llegir més

Més informació

Poètiques i minoritzades!

Per ANNA, ALONSO SISCAR

Vivim en una societat multilingüe i això també es veu a l’institut, on convivim parlants de llengües molt diverses. Però, valorem per igual tots els idiomes o encara està vigent el mite que diu que … Llegir més

Més informació

Distribució passaport PEL alumnat 1er de l’ESO

Per c_pascualsastre

El passat dimarts, 15 d’octubre, es va presentar el Portfoli Europeu de les Llengües a l’alumant de 1er de l’ESO. A més, se’ls va fer entrega del passaport de les llengües, un dels instruments PEL. … Llegir més

Més informació

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies