VISITA A FÀBRICA ASEVI

Els passats dies 11 i 18 d’abril l’alumnat de l ‘IES de 3r d’ESO i PDC van realitzar sendes visites a la coneguda fàbrica gatera de productes químics ASEVI. Les excursions van estar organitzades conjuntament pels departaments de Tecnologia i de Física i Química del centre, i van consistir en dues excursions a peu des de l’IES fins la fàbrica (per camins i sendes naturals), on l’alumnat esmentat abans (acompanyat el primer dia pel professorat Ana Signes de Física i Química, Mónica Fornés i Jesús Yáñez de Tecnologia, i el segon dia per Cristina Fullana de Física i Química i Mónica Fornés de Tecnologia) van procedir a visitar les instal·lacions, tant les del laboratori d’investigació i testegi de productes com les de la planta de producció.

En elles l’alumnat va estar acompanyat en tot moment, a més de pel professorat anomenat, per responsables de la fàbrica, i tothom vam poder gaudir amb detall de totes les explicacions adients tant de les mètodes de fabricació i paletització com de testeig dels productes que fa l’empresa, i fins i tot van poder observar in situ totes les instal·lacions automatitzades i robotitzades de la cadena de producció, respectant durant tot el trajecte les mesures de seguretat previstes per l’empresa.

Les visites, que van ser molt interessants i gratificants des del punt de vista tècnic, van concloure amb l’esmorzar per part de l’alumnat i professorat acompanyant en l’exterior del recinte de la fàbrica, en una zona de picnic que té l’empresa a tal efecte. Després vam tornar a l’IES caminant de nou, amb la qual cosa la vessant esportiva i de contacte amb la natura va estar també garantida, a més de la tècnica clar està. Ambdós excursions van ser un èxit, per la qual cosa des dels departaments implicats no descartem tornar a repetir-les el proper curs escolar.

A continuació vos mostrem algunes fotos il·lustratives de les visites, a excepció de la zona de producció, en la que no ens vam permetre fer cap fotografia des de l’organització de l’empresa per raons de seguretat.