Escenificació dels microrelats contra la violència de gènere.

Des del departament de música s’ha dut a terme aquest projecte de dramatitzar quatre microrelats guanyadors del concurs de narrativa que organitza l’institut. La idea inicial era fer les dramatitzacions per al 25 de novembre, però no vam arribar a temps i vam decidir que ho faríem durant el mes de març en commemoració del dia de la dona.  L’oratge, però, no ens va acompanyar i al final vam realitzar les dramatitzacions el passat 13 d’abril.

El projecte anava dirigit a l’alumnat de 2n ESO i consistia en què cada grup havia de triar un microrelat per a donar-li forma escènica, posar-li música i dramatitzar-lo. En classe vam llegir tots els microrelats i vam votar quin volíem fer en cada cas. Les primeres sessions les vam dedicar a donar-li forma a la idea que ens suggeria el relat i a fer grups per a repartir-nos les tasques, doncs calia fer equips encarregats de llums, imatges i muntatges audiovisuals, altres de coreografies, de dramatitzar, de les veus en off, de la selecció musical… Un seguit de tasques que van anar agafant la forma final que vam poder vore el passat 13 d’abril.

Des del departament de música volem donar les gràcies a la Unió Musical de Gata per cedir-nos el local de la banda; a l’AMPA, que va col·laborar amb un esmorzar per a l’alumnat participant; a Salva Bertomeu que ha editat les gravacions de la posada en escena; a les companyes d’ FPB del centre per maquillar a les actrius principals; a l’equip directiu i a tot el professorat que ha facilitat l’organització. L’aplaudiment final, però, se’l mereix sobretot l’alumnat que va fer una posada en escena magnífica.

Els microrelats representats van ser:

Andrea González Signes, autora de 2.09

Àngel Pérez Roig, autor de Hay círculos infinitos

Ximo Cholbi Grimalt, autor d’Una nit que mai oblidaré

Levi Ackerman, autora de SOS.