L’alumnat de l’ I.E.S. Matemàtic Vicent Caselles visiten Fontilles per primera vegada

El passat 29 de gener Marisa Moll, en nom de la fundació Fontilles, ens va rebre amb els braços oberts per tal d’explicar-nos un grapat de coses sobre el sanatori de lepra que els alumnes de 3r d’E.S.O. del I.E.S. Matemàtic Vicent Caselles desconeixien. Els departaments de Filosofia i Religió vam creure convenient aprofundir en el significat del concepte de dignitat i vam considerar convenient visitar esta leproseria que és l’única en Espanya que encara està en actiu. Aquesta visita s’enmarca dins del programa Erasmus Plus que té com a tema la no Discriminació.

La lepra ha sigut una malaltia que estigmatitzava a les famílies fins als anys 80 quan va aparèixer la cura. A partir d’eixe moment la malatia es trasllada cap a zones menys vistes i afecta a persones pobres als països del tercer món. Allà l’alumnat va esmorzar, va escoltar algunes explicacions de la mà de la nostra guia. Alguns alumnes llegiren unes paraules sobre el que entenien per dignitat, i disfrutaren del paratge que els d’allà anomenen «balcó de la Marina».

{gallery}2018/fontilles{/gallery}