En el marc del programa internacional Erasmus+ el codi del qual és KA122-VET-000075721, dos professors del nostre centre, José Antonio, encarregat TIC i professor d’informàtica, i Álvaro, director del centre i professor de Tecnologia, es van desplaçar a un curs de formació a Malta relacionat amb la tecnologia CLIL. Una duració de dues setmanes.
CLIL les sigles en anglés del qual són “Content and Language Integrated Learning”, traduït com a “Aprenentatge Integrat de Llengües i Contingut” és una metodologia que té com a objectiu l’aprenentatge d’una segona llengua al mateix temps que s’aprén una assignatura sense reduir els objectius d’aprenentatge de la pròpia assignatura.
El país triat va ser Malta per la seua llarga experiència reeixida en l’aprenentatge de l’anglés com a segona llengua. Sent la seua primera llengua el Maltés, quan aconsegueixen el batxillerat ja tenen un domini de l’anglés suficient com per a aprendre una assignatura en immersió.
Quan diem que una assignatura s’estudia en un altre idioma, solem pensar que l’única opció és la immersió, és a dir, que tots els continguts, activitats i exercicis es realitzen en la llengua objectiu. Aquest sistema no sol funcionar, en canvi, el mètode CLIL, també usat a Irlanda per a ensenyar Gaèlic, té el seu èxit garantit.
En el curs vam aprendre els principis bàsics del CLIL, les cinc C’s, nombroses tècniques de Scaffolding (bastimentada) així com aplicacions útils per al treball.
Com conscuencia d’aquesta formació, al llarg del curs 23-24, en el nostre centre educatiu formarem un grup de treball per a aprofundir en la metodológia i les tècniques relacionades, i així aplicar-ho de manera duradora en el nostre Projecte Lingüístic de Centre, que inclou en anglés i el valencià.