Projecte Àgora

L’Àgora és un projecte que iniciem el curs 2023-24 per a la millora de la convivència. Es disposa d’un espai per a atendre l’alumnat que necessite mediació o atenció per algun problema entre iguals, és a dir, entre alumnes del centre. Hi ha un horari on el professorat de l’Equip de Convivència podrà atendre l’alumnat. La
majoria ho farà amb cita prèvia, tot i que altres casos s’atendran de forma esporàdica segons sorgesquen les necessitats. L’objectiu últim de l’Àgora és millorar la convivència al centre educatiu. A més, es pretén:

1. Aprendre estratègies de mediació, per a la resolució pacífica dels conflictes.
  2. Millorar les relacions interpersonals i socials.
  3. Contribuir a la prevenció dels conflictes.
  4. Aprendre estratègies de mediació, per a la resolució pacífica dels conflictes.
  5. Fomentar la cultura del diàleg, la comunicació i el respecte
  6. Fomentar la implicació, participació i responsabilitat de l’alumnat
  7. Promoure la figura del delegat/da de classe.

Les accions previstes a nivell de centre dins dels Projecte són:

• Celebració de dies assenyalats, com el 25N, Dia de la Pau…
  • Actuacions per a rebre l’alumnat de Primària
  • Dinamització de la figura de delegat/da
  • Formació en mediació per a alumnat i professorat
  • Recursos per a la sessió de tutoria

ACTIVITATS

Logo dissenyat per Xavi Bataller