A l’IES Vall de la Safor s’imparteix Formació Professional de grau mitjà en les famílies professionals d’Estètica i Bellesa, Gestió Administrativa i Instal·lacions de Telecomunicacions. A més, també s’oferta la Formació Professional bàsica en Administració i Electricitat.
A través de la participació en projectes KA1 dins el programa Erasmus+, el nostre centre pretén millorar la qualitat dels procediments d’ensenyament i aprenentatge mitjançant diverses activitats de mobilitat, tant de personal docent, no docent i alumnat.
Aquest curs 2024-2025 hem aconseguit ser un centre acreditat en el programa ERASMUS+ KA121-VET (fins el 2027). Mitjançant aquest, l’alumnat i professorat que imparteix i estudia un cicle de formació professional, podrà optar a realitzar diverses activitats i mobilitats que ens permetran millorar significativament de forma acadèmica professional i personal.
L’IES Vall de la Safor promou activament la inclusió i diversitat, la sostenibilitat mediambiental i l’educació digital a través de les seues activitats, utilitzant les oportunitats de financiació específiques que ofereix aquest programa ERASMUS+. Així doncs, realitzem un treball de conscienciació entre els participats, compartint les millors pràctiques i elegint un disseny adient per a les diferents activitats.
OBJECTIUS
L’objectiu de les activitats de mobilitat finançades per Erasmus+ és oferir oportunitats d’aprenentatge a les persones i donar suport a la internacionalització i al desenvolupament institucional dels proveïdors de FP i altres organitzacions actives en l’àmbit de la formació i educació professionals. L’acció donarà suport a la implementació de la Recomanació del Consell sobre l’educació i formació professionals, la Declaració d’Osnabrück [1] i l’Agenda Europea de Capacitats [2]. Així mateix, contribuirà a la creació de l’Espai Europeu d’Educació. Concretament, els objectius d’aquesta acció són:
- Millorar la qualitat de l’educació i la formació professionals inicials i contínues (EFPI i EFPC) a Europa:
- reforçant les competències clau i les capacitats transversals, especialment l’aprenentatge d’idiomes i les capacitats digitals;
- donant suport al desenvolupament de les capacitats laborals específiques necessàries al mercat laboral actual i futur;
- compartint bones pràctiques, promovent l’ús de mètodes i tecnologies pedagògiques noves i innovadores i donant suport al desenvolupament professional dels professors, formadors, tutors i altres membres del personal educatiu de FP;
- desenvolupant les capacitats dels proveïdors de FP per dur a terme projectes de mobilitat d’alta qualitat i per formar associacions de qualitat al mateix temps que desenvolupen la seua estratègia d’internacionalització;
- fent que la mobilitat siga una possibilitat realista per a qualsevol estudiant d’EFPI i EFPC i prolongant la duració mitjana de la mobilitat dels estudiants de FP per millorar-ne la qualitat i els resultats;
- potenciant la qualitat, la transparència i el reconeixement dels resultats d’aprenentatge obtinguts en períodes de mobilitat a l’estranger, especialment amb l’ús d’eines i instruments europeus.
- Reforçar la dimensió europea de l’ensenyament i l’aprenentatge:
- fomentant els valors d’inclusió i diversitat, tolerància i participació democràtica;
- promovent el coneixement sobre el patrimoni europeu comú i la diversitat;
- donant suport al desenvolupament de xarxes professionals a tota Europa.
ENLLAÇOS:
[1] https://www.cedefop.europa.eu/files/osnabrueck_declaration_eu2020.pdf
[2] https://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=1223&langId=ca