LA SETMANA DEL LLIBRE SE CELEBRA EN EL BURGOS

Durant la setmana del 20 d’abril del 2026, hem celebrat el Dia del Llibre amb diferents activitats en les quals tot l’alumnat ha pogut participar i gaudir.

Una de les primeres propostes va ser la visita d’Entucole , una companyia especialitzada en espectacles educatius i, a través de divertides marionetes, ens va presentar diferents històries carregades de valors molt importants per al nostre dia a dia: el bon comportament i l’ús responsable dels recursos. Emilio i les seues històries van aconseguir traure’ns molts somriures i fer-nos reflexionar al mateix temps.

També gaudim del ja esperat “Trueke Llibre”, un espai preparat en l’hall del centre per la Comissió de Biblioteca, on l’alumnat va poder intercanviar llibres portats de casa. A més, hi havia diferents activitats relacionades amb la temàtica d’aquest curs, el cinema, com: descobrir pel·lícules, acolorir un punt de llibre, jocs relacionats amb el cinema… Aquest espai estava decorat amb imatges de l’alumnat llegint, compartint llibres, mirant revistes… Va quedar un espai de pel·lícula!

Un altre dels moments especials va ser el concurs de punts de llibres realitzat amb la col·laboració de les famílies. El guanyador del millor va ser un alumne de TVA, que va rebre un regal pel seu fantàstic treball. Enhorabona, Raúl!

Per a finalitzar, Maite, coordinadora de la Comissió de Biblioteca i mestra del centre, ens va oferir un preciós contacontes en el qual ens va explicar com ha evolucionat el cinema al llarg dels anys i ens va fer viatjar fins a la lluna a través d’una història molt especial, plena d’estímuls visuals. Aquesta història estava basada en la pel·lícula de George Méliès: El viatge a la lluna. Aquest curtmetratge forma una part molt important de la història del cinema. Per a recordar aquesta experiència, entre tots i totes realitzem un mural preciós.

Participem en les falles del Sebastián Burgos

Durant la setmana del 9 al 13 de març, vam celebrar les falles realitzant diferents activitats cada dia: ferem la proclamació de les falles, el lliurament del ninot, la plantà i l’ofrena, i per últim, el nostre dia faller amb una xocolatà i la mascletà. Ho passàrem genial 🙂

Ens preparem per al 8M: POSA’T LES ULLERES MORADES

En el col·le ens estem preparant per a commemorar el 8M, perquè en el nostre col·le la igualtat s’aprén i es viu.

Amb motiu del Dia Internacional de la Dona, hem preparat una activitat especial per a reflexionar sobre la igualtat.

Hem decorat unes cintes morades i unes ulleres que simbolitzen la nostra intenció de mirar el món amb igualtat. Algunes aules de l’etapa de Primària, es van reunir amb aules d’altres etapes per a realitzar esta activitat de manera conjunta.

Entre totes i tots, hem elaborat i decorat les nostres ulleres de color violeta, símbol de la mirada crítica i del compromís amb una societat més justa i igualitària.

El TANGRAM de fusta: un projecte artesanal

L’alumnat del taller de Fusta del CEE Sebastián Burgos està creant un projecte molt especial: la creació d’un Tangram completament artesanal.

Al llarg de diverses sessions, han seguit un procés acurat i progressiu que els ha permés descobrir de primera mà com es treballa la fusta.

Primer van mesurar els llistons amb precisió utilitzant regles, per a després tallar cada peça amb diferents tipus de serres, sempre seguint les normes de seguretat del taller.

Una vegada obtingudes les formes bàsiques, van dedicar temps a l’escatat, afinant les vores i superfícies fins a aconseguir un tacte suau i uniforme. Després va arribar el moment de donar color, triant pintures i acabats que aportaren personalitat a cada peça. Finalment, van realitzar el muntatge i van comprovar que totes encaixaren correctament per a formar les figures del Tangram.

Esta activitat no sols desenrotlla habilitats manuals, sinó que també fomenta la concentració, la creativitat i el treball autònom de taller. Un projecte que convertix l’aprenentatge en una experiència pràctica i motivadora.

Gaudim de Carnestoltes!

Per a celebrar carnestoltes, cada dia de la setmana ens disfressem amb una temàtica diferent.

EL BURGOS DIU SÍ A LA PAZ

Com cada any, el 30 de gener, el nostre col·legi ha celebrat el Dia de la Pau, una jornada molt especial en la qual recordem la importància de conviure des del respecte, el diàleg i la no violència.

Este curs, a més, hem incorporat una proposta diferent i molt enriquidora: l’elaboració de depressors decorats a través d’un treball interetapas. Alumnes i alumnes de les diferents etapes del centre han col·laborat junts i juntes en la seua decoració, compartint idees, temps i esforç, convertint esta activitat en una experiència de cooperació i convivència real.

A les aules, durant els dies previs, s’ha reflexionat sobre què és la pau i com podem construir-la en el nostre dia a dia. Hem parlat de la importància de sentir-nos bé amb nosaltres, de comunicar-nos de manera respectuosa, de parlar amb educació i, sobretot, d’escoltar-nos i comprendre’ns per a resoldre els conflictes sense recórrer a la violència.

Com a acte central, tot el centre va eixir al pàrquing del col·legi per a realitzar un manifest conjunt, en el qual tots manifestem que en el Sebastián Burgos volem la pau. Penjàrem els depressors decorats i elaboràrem un mural en el qual es podia llegir la paraula PAZ / PAU, també en valencià, com a símbol d’unió i diversitat.

La jornada va acabar de la millor manera possible: tots junts ballant la cançó “Caminem Lluny” de Doctor Prats, celebrant amb música i ball aquest dia tan significatiu en el qual, una vegada més, diem alt i clar no a la violència i sí a la pau.

SECUNDÀRIA A CELEBRA EL DIA DE LA PAU

Hui divendres 30 de gener hem celebrat en el col·legi el Dia de la Pau.

Portem setmanes aprenent amb cançons i balls l’important que és voler-nos, respectar-nos i ser bons companys.

En Dancing hem aprés coreografies i en classe hem preparat adorns, que hui hem penjat a l’entrada del nostre cole perquè tot el món sàpia que ací ens agrada tractar-nos bé.

Ací som feliços, gaudim convivint i ens sentim segurs.

FELIÇ DIA DE LA PAZ!

Eixida al Gran Circ Alaska: un matí màgic baix la mar 🧜‍♀️✨

El passat dijous 15 de gener, l’etapa d’Infantil i Il·lusió va viure una experiència molt especial amb una eixida al Gran Circ Alaska per a gaudir de l’espectacle La Sireneta.

Vam anar tots junts fent un agradable passeig i amb moltes ganes de passar-ho bé… i ben bé que ho vam aconseguir! Des del primer moment, l’espectacle ens va deixar amb la boca oberta: cançons enganxoses, balls plens d’energia i acrobàcies que ens van fer aplaudir sense parar.

Però, sens dubte, un dels moments més divertits va ser quan l’escenari es va omplir de bombolles de sabó. L’emoció i l’entusiasme dels més menuts van fer d’aquell instant un record inoblidable per a tots.

Va ser un matí fantàstic, ple de màgia, diversió i convivència, que segur quedarà en la memòria del nostre alumnat. Ja estem desitjant la pròxima aventura junts! 💙🎶

Excurssió al Circ

Divendres passat, l’alumnat de l’etapa de Secundària A va realitzar una excurssió molt especial al Circ de nadal Alaska per a assistir a la funció de “La sireneta”.

Va ser una experiència molt enriquidora, ja que ens va permetre gaudir d’un matí diferent i divertit.

Durant l’espectacle, vam poder cantar i ballar amb les diferents cançons. També ens quedem impressionats amb les acrobàcies per l’aire.

Sense dubte, una activitat per a repetir!!

¡Salutacions! 😀

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies