“La curiositat d’un xiquet és el primer pas cap a l’aprenentatge”. Aprofitem-la!
Esta és la primera premisa que seguim a les nostres aules d’ed. Infantil. Perquè partir de la necessitat i interessos, ens fa tindre mig camí recorregut.
La seua curiositat innata, les seues ganes de saber el per què de totes les coses, és el fil que seguim perquè es produïsca la màgia d’aprendre.
En les nostres aules podem convertir-nos en pirates, indis, egipcis... enfonsar-se al fons de la mar o pujar a lloms d’un elefant blanc. Dona igual el tema que trien.
A partir d’ací “sols” ens queda desenvolupar tots els objectius i continguts que, des de Conselleria, ens mana el Currículum d’ed. Infantil.
Sent astronauta, coneixerà coses sobre l’univers, curiositats i dades que es quedaran a la seua ment per a posteriors cursos de Primària.
Però també discriminarà el color roig de Mart, o el groc del Sol, treballarà l’esfera, escriurà la grafia dels números de l’1 al 8 per a poder enumerar els planetes i s’endinsarà en el mòn de la lectoescriptura per la NECESSITAT de plasmar i recordar el que aprén.
A açò se li coneix com “treball per projectes” i ens obri un món de possibilitats.
Ací els xiquets/es han de formular preguntes, saber què volen investigar, repartir la recerca d’informació i preparar una exposició per als seus companys.
A les famílies vos demanarem ajuda en molts moments. Creiem que la col·laboració família-escola és fonamental en este procés.
De vegades haureu d’ajudar als xiquets/es a buscar informació, o vindreu a contar contes, a ser entrevistats, a ajudar-nos en tallers... o simplement haureu de portar una caixa buida de llet, perquè som senyors feudals i estem construint el nostre propi castell!. Clar que continuarem aprenent l’1, el 2 i el 3. Per descomptat que traçarem el cercle, el quadrat i el triangle. Però tot tindrà sentit i es realitzarà amb un per què.