EL NAIXEMENT D’UNA ILLA EN 1r DE PRIMÀRIA
L’alumnat de Primer de Primària ha participat en este projecte mitjançant una activitat creativa i cooperativa inspirada en el conte Pete the Cat and the Supercool Science Fair. A partir d’esta història, tots els grups han treballat de manera conjunta per a imaginar i construir una illa amb el seu respectiu volcà, aportant cada classe la seua pròpia visió i manera de desenrotllar-la.
El projecte va començar amb una explicació prèvia i una fase de disseny individual, en la qual cada xiquet i xiqueta va realitzar un esbós del que volia incloure en la seua part de l’illa (animals, plantes, flors, vaixells pirates…). Posteriorment, i utilitzant materials diversos, es van anar donant forma a les diferents creacions ja que cada classe va desenrotllar el treball de forma totalment diferent.






EL NAIXEMENT D’UNA ILLA EN 2n DE PRIMÀRIA
En 2n de Primària, l’alumnat també ha participat en la creació d’una illa imaginària, però en este cas el treball s’ha organitzat per equips. Cada grup ha sigut responsable de dissenyar i construir una maqueta, la qual cosa ha fomentat la cooperació, l’organització i la presa de decisions conjunta.
A través d’esta activitat, l’alumnat ha tingut l’oportunitat d’ampliar el seu vocabulari relacionat amb elements propis d’una illa (com a platja, muntanya, palmeres, cascada, etc.). A més, s’ha treballat l’ús d’estructures gramaticals com ‘There is’ i ‘There isn’t’, que han servit per a fer xicotetes descripcions orals i escrites de les seues creacions.
La combinació de treball plàstic, expressió oral i aprenentatge en equip ha convertit esta experiència en una forma lúdica i significativa de consolidar continguts de l’àrea d’Inglés.





EL NAIXEMENT D’UNA ILLA EN 4 ANYS
Els guardians de la mar!!!!!
Els xiquets i xiquetes de 4 anys han emprés una meravellosa aventura imaginant el naixement d’una illa. El que va començar com un lloc màgic, a poc a poc es va transformar en una illa de plàstic, mostrant com este material pot invadir i danyar els oceans i mars que ens envolten.
Durant este projecte, van explorar el gran problema que representa el plàstic en l’aigua: com afecta als animals, embruta el paisatge i posa en perill la vida marina.
Però no es van quedar de braços plegats. Es van convertir en pirates valents que netegen els oceans! Armats amb xarxes, imaginació i moltes ganes d’ajudar, van aprendre maneres d’evitar que el plàstic arribe a la mar: reciclant, reutilitzant i cuidant el nostre entorn.
Amb esta experiència, no sols van aprendre sobre el medi ambient, sinó que també es van transformar en xicotets guardians del planeta. 🌍🏴💙










