El nostre centre

El col·legi Rambla dels Molins és un Centre d'Educació Primària, públic, ordinari i de doble línia. El seu finançament és a càrrec de la Generalitat Valenciana i disposa d'aula de Pedagogia Terapèutica, aula d'Audició  i Llenguatge, aula d'Informàtica, aula de Música, aula d'Audiovisuals i aula d'Usos Múltiples. També compta amb laboratori, biblioteca, gimnàs i servici de menjador escolar des del curs 2012-2013.

 El col·legi està situat en una zona d'expansió, la qual cosa ha possibilitat la seua integració dins del nucli urbà de la població. Encara que esta no és la seua única característica, perquè el centre està situat en una zona limítrofa amb la població veïna d'Elda. 

 El centre té autoritzat un model d'horari lectiu en format de jornada contínua. En els mesos d'octubre a maig, de 09.00 a 14.00 hores, sent en els mesos de juny i setembre de 09.00 a 13.00 hores. Segons marca el nostre Projecte de Modificació de la Jornada Escolar, l'alumnat podrà assistir al centre en horari de 15.30 a 17.00 hores en el període d'octubre a maig per a realitzar els tallers oferits de manera voluntària i gratuïta.

El professorat compartix el mateix horari lectiu dels alumnes, però a més roman en el centre les hores corresponents per a portar  a cap activitats de coordinació, reunions de cicles i comissions, entrevistes amb pares, claustres...

 La plantilla del Centre està composta per 23 professors, sent la mateixa cada vegada més estable, la qual cosa possibilita que la labor pedagògica es veja afavorida pel coneixement de la realitat del centre, de l'alumnat, així com del seu projecte educatiu.

  Històricament, Petrer és considerada zona valencià-parlant. Malgrat això, i com ja hem assenyalat, el nostre centre està situat en la zona perifèrica, limitant con la població d'Elda que és castellà-parlant. Esta situació fa que, malgrat la catalogació de la zona com a valencià-parlant, això no siga un fet real, perquè la llengua utilitzada majoritàriament és el castellà. 

    Tenint en compte els resultats de les enquestes realitzades a les famílies, s'observa que existix en la majoria dels casos una bona predisposició cap al valencià, ja que consideren que serà important que els seus fills la dominen en el futur. El Centre, davant esta realitat, ha optat per implantar un Pla Plurilíngüe Intermedi d'Ensenyament en castellà. Este Pla definix que les àrees de Matemàtiques i Música seran en valencià. A més l'àrea d'Educació Física s'impartix en anglés.

  •  RÀTIO

    La ràtio per aula en el Centre se situa al voltant dels 25 alumnes/aula. 

  • ORGANITZACIÓ DE L'ALUMNAT

L'adscripció de l'alumnat als diferents grups de classe a l'inici de l'etapa de primària es realitzarà atenent les característiques personals que puguen presentar com a necessitats específiques de suport educatiu (recollides en els informes psicopedagògics); i atenent criteris d'homogeneïtat quant a número i gènere.

 Per a això es mantindran una sèrie de reunions amb el Centre d'Educació Infantil “Cid Campeador”, adscrit en el nostre centre. En estes reunions es recaptarà tota la informació necessària dels grups per a realitzar correctament els nous agrupaments.

 Així mateix, per a aquell alumnat que requerisca una especial atenció per les seues particularitats educatives o d'aprenentatge; es tindrà en compte l'atenció personalitzada en diferents fases i espais:

  1. En horari lectiu i dins de l'aula ordinària. mitjançant la tècnica de treball per grups amb diferents nivells d'aprenentatge (dins del mateix grup de classe);  i alumne-alumne.
  2. Activitats de suport educatiu pel professorat dins de l'aula ordinària.
  3. Treball específic per part de l'especialista en Pedagogia Terapèutica. Este tipus d'atenció és rebuda per determinats alumnes segons indique l'informe psicopedagògic de l'alumne. L'avaluació i l'elaboració d'este informe és competència de l'orientadora del centre.
  4. Treball específic a l'aula d'Audició i Llenguatge. On s'apliquen les mateixes pautes d'actuació que a l'aula de Pedagogia Terapèutica, tenint en compte les necessitats de comunicació dels alumnes.
  5. Desdoblaments en les àrees que siga possible, per a facilitar el treball con l'alumnat en xicotet grup.
  6. Estacions d'aprenentatge, dutes a terme en tots els nivells per a afavorir el treball en xicotet grup i ateses les diferències personals i evolutives de l'alumnat.
  • REDISTRIBUCIÓ DE L'ALUMNAT EN L'ETAPA D'EDUCACIÓ PRIMÀRIA

  A l'inici de l'etapa escolar es realitza una redistribució de l'alumnat tenint en compte els informes del centre d'educació infantil.  Una vegada finalitzat cada cicle de dos cursos, es realitza un reagrupament seguint els criteris del centre per a l'elaboració dels grups de manera heterogènia però equilibrats entre si. Per a aconseguir-ho tindrem en compte tots els criteris possibles: aprenentatge, autonomia, dependència, participació, col·laboració, iniciativa, atenció, respecte a les normes, paritat…, mantenint-se en la mesura que siga possible aquelles relacions d'amistat que es consideren positives per a la dinàmica general.

  •  ORGANITZACIÓ DEL PROFESSORAT

    En general, l'organització del professorat ve determinada per les ordes que regulen l'inici de cada curs. Esta organització es concreta en el Claustre, Equips de Cicle (primer, segon i tercer cicle d'educació primària), i les diferents comissions creades per a garantir el bon funcionament del centre: Coordinació Pedagògica, Normalització Lingüística, Biblioteca, Hort Escolar, Esports, TIC's, Efemèrides.....

 Els components de cada equip de cicle i de les comissions es coordinen mitjançant reunions prèviament fixades; la coordinació entre els diferents cicles es realitza en les reunions del la Comissió de Coordinació Pedagògica i del Claustre de Professors.

  •   EDIFICIS I ESPAIS ESCOLARS

El col·legi està format per quatre estructures: edifici principal, aules de primer de primària, gimnàs i biblioteca.

L'edifici  principal consta de dos seccions annexades: l'aulari d'una banda i la part de despatxos i espais múltiples d'altra banda.

L'aulari, amb dos plantes, alberga deu aules ordinàries, aula d'informàtica, laboratori i aula de desdoblament. També es troba el despatx de l'AMPA, el despatx de direcció, tres zones de magatzematge (un d'ells equipat con farmaciola) i quatre lavabos per a l'alumnat.

La part de despatxos i usos múltiples consta de planta baixa i dos pisos. En la planta baixa i orientada en la zona del pati, es troben els lavabos per a ús de l'alumnat en el temps d'esbarjo, el menjador escolar  i el quart de l'ascensor, a més d'un soterrani que s'utilitza com a magatzem. Es troba igualment en esta planta el quart de la caldera de la calefacció. En el primer pis es troba l'entrada principal, el despatx del conserge, l'aula d'Audiovisuals, el despatx de secretaria, l'aula Pedagogia Terapèutica, dos lavabos per a ús del professorat i un quart de neteja. En el segon pis està la sala de professors, l'aula de Música, l'aula d'Audició i Llenguatge, i els seminaris de primer, segon i tercer cicle de primària així com el despatx d'orientació psicopedagògica, el despatx de direcció d'estudis i dos lavabos per a ús del professorat. L'ascensor comunica les tres plantes.

L'edifici annex és d'una sola planta i en el mateix estan situades les dos aules de primer curs d'educació primària, així com dos lavabos per a ús de l'alumnat.

El gimnàs és també d'una sola planta i consta d'una sala principal, vestuaris de xics i xiques així com de magatzem esportiu. 

     Finalment, la biblioteca té una única planta i és, igual que el gimnàs un edifici annex situat al pati inferior, separat de l'edifici principal. El seu espai consta d'una única sala sense subdivisions.

    La resta del recinte escolar està formada per dos patis d'esbarjo, situats a diferent nivell, i amb abundant vegetació en els seus voltants.

    Les zones de pati inferior i superior estan dotades d'equipament esportiu per al seu correcte aprofitament. A més, al pati superior es troba una circuit d'educació viària per a fomentar entre l'alumnat la utilització de la bicicleta i el patinet com a mitjà de transport al centre escolar.