Vacunació de xiquets i xiquetes de 5 a 11 anys

Estimades famílies,

com sabeu, la Conselleria de Sanitat i la d’Educació han ordenat la vacunació de l’alumnat de 5 a 11 anys en els centres educatius. Aquesta vacunació es durà a terme en diferents fases:

• 1a fase, 22 de desembre. 1a dosi per a l’alumnat de 4t, 5è i 6è de Primària.
  • 2a fase. 26 de gener. 1a dosi per a l’alumnat de 5 anys, 1r, 2n i 3r de Primària. També 1a dosi per a alumnat no vacunat anteriorment.
  • 3a fase. 16 de febrer. 2a dosi per a alumnat de 4t, 5è i 6è de Primària. 1a dosi per a alumnat no vacunat anteriorment.
  • No es realitzaran més fases al centre educatiu. La resta es realitzaran en el Centre de Salut.

Seguint aquesta instrucció, us informem de com s’organitzarà aquest procediment dins de l’escola.

Recordeu que sols serà vacunat l’alumnat que ha presentat el consentiment informat signat d’acord amb el protocol i que vinga acompanyat de la mare, el pare o persona autoritzada.

• El centre educatiu és responsable de facilitar la infraestructura per realitzar el procediment de vacunació.
  • La responsabilitat de realitzar el registre, la vacunació i l’observació posterior és de l’equip administratiu i sanitari de la Conselleria de Sanitat.
  • Consentiment:
    • La vacunació s’entén com un acte mèdic voluntari. Per tant, cada família és lliure per optar a vacunar els seus fills o filles o no, i ha de respectar tant la seua opció com la de la resta. El col·legi sols facilita la infraestructura per realitzar aquest procediment, seguint les intruccions rebudes. Podeu trobar tota la informació referida a la vacunació en els enllaços a l’inici d’aquesta pàgina. Cal tenir en compte que hi ha múltiples causes per les quals un alumne/a no pot ser vacunat i, per tant, cal respectar qualsevol quina siga l’opció escollida per la família. En aquest sentit, l’escola respectarà profundament qualsevol de les opcions escollides.

PROCEDIMENT

• Dia i hora: el col·legi comunicarà, per Web Família i pel canal de Telegram, del dia i hora establert per Marina Salud per realitzar la vacunació a cada grup.
  • Acompanyament de familiars: un familiar ha d’acompanyar a l’alumne/a durant el moment de la vacunació.
  • Procediment:
    • L’alumnat seguirà l’horari normal de classe fins el moment de la vacunació.
    • En el moment de l’hora assignada al grup, el tutor/a anirà amb l’alumnat que s’ha de vacunar a la zona del pati habilitada per a l’alumnat.
    • Els familiars accediran al centre i esperaran a la zona d’espera habilitada per a famílies fins el moment de la vacunació, que recolliran al seu fill/a.
    • L’equip de vacunació estarà format per un/a administratiu/va, el personal d’infermeria i el/la metge.
      • A la zona administrativa, es comprovarà l’autorització i el SIP i es registrarà informàticament la vacunació.
      • A la zona de vacunació, es procedirà a vacunar a l’alumnat acompanyats d’un familiar.
      • A la zona de postvacunació, l’alumnat haurà d’esperar 15 minuts, sota supervisió sanitària, per tal de comprovar que no es produeix cap reacció alèrgica. Les famílies podran esperar els 15 minuts de postvacunació a la zona d’espera habilitada per a les famílies.
    • Finalitzat el procés, l’alumnat retornarà a l’aula.
    • Consulteu la web de la Conselleria de Sanitat per conèixer com descarregar l’informe de vacunació posterior.

Qualsevol dubte sobre la vacunació infantil, podeu consultar al vostre pediatra.