El Pou dins la Xarxa d’escoles UNESCO

Aquest mes de maig ens ha visitat LUA, la mascota de la xarxa d’escoles UNESCO, ens ha vingut a explicar que els oceans estan plens de plàstic i que hem de fer quelcom per a salvar-los.

Per a comprendre el que està passant, hem estudiat el plàsctic, un material no biodegradable, que surà i que és tan versàtil i barat que s’utilitza per a milions d’objectes quotidians. Ara sabem que no desapareix fins al cap de centenars d’anys, i per tant, si no som curosos pot eixir volant per terra i acabar en el mar. Allà es va partint en xicotets trossets, gairebè invisibles que s’anomenen microplàstics.

Al principi pensàvem què estavem davant d’un problema medioambiental, però ara sabem que també és un problema de salut. Sabies que s’han trobat microplàstics en els nostres pulmons, en la nostra sang i en els escrements i en l’orina?

Ingerim uns 5 grams de plàstic a la setmana, l’equivalent a una targeta de crèdit!

Ara que sabem tot això, vos demanem que compreu amb consciència, evitant residus de plàstic innecessaris. Ho hem anat a explicar a les altres escoles de la Xarxa, a la segona trobada de Escoles que va ser a Tavernes de la Valldigna.