SCHOOLFOOD4CHANGE

PROJECTE EUROPEU PER A UNA ALIMENTACIÓ SALUDABLE I SOSTENIBLE

Enfocament integral de l’alimentació en tota l’escola

SchoolFood4Change (SF4C) és un projecte que té com a objectiu involucrar les escoles com a catalitzadors d’una transformació del sistema alimentari cap a dietes delicioses, sostenibles i saludables tant per a les persones com per al planeta. Hi participen 43 organitzacions de 12 països europeus, coordinades per ICLEI – Governs Locals per la Sostenibilitat, i reuneixen tots els actors rellevants de l’alimentació escolar en una taula, des d’estudiants, AFAS, personal docent, productors, personal de cuina, monitors/ores i empreses de restauració col·lectiva fins a experts en compra pública d’aliments sostenibles, dietistes-nutricionistes i empreses locals. El projecte té un enfocament que inclou, a més de l’enfocament integral d’alimentació en tota l’escola, la compra sostenible d’aliments i les dietes de salut planetària. Schoolfood4Change és un projecte del programa Horitzó 2020 de la Unió Europea.

L’enfocament integral de l’alimentació en tota l’escola (EIAE) és un mètode per a aconseguir una cultura alimentària saludable i sostenible a les escoles i en el seu entorn. Contribueix al canvi sistèmic en la comunitat local i afecta positivament l’educació, la democràcia escolar, la sostenibilitat, la igualtat, les comunitats i la salut. Un projecte que fa les societats més resilients des del punt de vista territorial, social i ambiental.

L’EIAE consta de quatre pilars que es reforcen mútuament: política i lideratge, alimentació i sostenibilitat, educació i aprenentatge i comunitat i associació.