PIIE Robòtica, programació i impressió 3D

Portada Robòtica en valencià

El projecte de robòtica es basa en l'ús de robots educatius, de la programació i de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) com a mitjans i eines per a l'aprenentatge.

Per a aconseguir-ho s'organitzen tallers cada quinze dies en tots els cursos d'infantil i primària. Aquests tallers s'adapten als coneixements de cada grup i avancen a través de nivells i reptes que fan més atractiu l'aprenentatge i l'ús de la robòtica educativa.

Els objectius que es volen aconseguir són:

• Incorporar la robòtica educativa i la programació de la mà de les TIC's en el centre educatiu, com a eina d'aprenentatge en totes les àrees d'infantil i primària.
  • Iniciar-se en l'aprenentatge de la programació creant, assemblant i posant en marxa diferents tipus de robots (Bee-bot i LegoWeDo).
  • Iniciar-se en el llenguatge de la programació a través d'animacions o blocs de fàcil manipulació (Scratch).
  • Fomentar el desenvolupament de la imaginació, l'anàlisi, l'observació, la iniciativa, la creativitat i l'esperit crític.
  • Aplicar estratègies, definir problemes i resoldre'ls, elaborar solucions i analitzar resultats.

Aprenentatge CTIM amb Coding Express

Per m_parejogarcia | 17 de maig de 2023

Les classes d’infantil i primer cicle de primària s’han iniciat en la programació per a principiants, gaudint i aprenent a través del joc. Amb aquesta experiència el nostre alumnat desenvolupa les àrees CTIM: Ciència, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques de forma tant pràctica com intel·lectual, i a més s’ho passa en gran!

Avancem en robòtica i programació

Per m_parejogarcia | 21 de març de 2023

Amb el Projecte d’Investigació i Innovació Educativa (PIIE) el nostre alumnat cada vegada ésmés capaç de construir i programar funcions més complexes amb Lego Essential.

Programem el nostre vehicle

Per m_parejogarcia | 17 de gener de 2023

Gràcies al projecte de robòtica l’alumnat ha construït un vehicle amb peces de Lego i ha aconseguit programar el motor perquè puga avançar. Un gran progrés!

Comencem amb la robòtica!

Per m_parejogarcia | 23 de novembre de 2022

En la nostra primera pràctica utilitzant Lego Essential ens hem iniciat en la programació i la robòtica creant una solució que porte a la nostra barca dins del llac. Ens ha eixit fenomenal!

Bee-bots en 5é

Per m_parejogarcia | 4 de febrer de 2022

En la classe de 5é de primària hem utilitzat el robot Bee-bot en grups.Programem els seus moviments pel tauler per a arribar a la resposta encertada.