Aula talents

Des del curs 2021-22 el centre està treballant en un projecte anomenat “AULA DE TALENTS” nascut de la  necessitat de donar resposta a la diversitat que presenta el centre en forma d’alumnat amb gran curiositat o qualsevol tipus de talent, implicació en la participació o una vocació investigadora decidida, que no poden satisfer dins del currículum i dins de l’organització tradicional de l’aula les seues aspiracions o possibilitats.

Els objectius generals que pretenem aconseguir són:

• Conèixer els interessos i preferències del nostre alumnat i compartir amb ells moments, espais i activitats més dinàmiques d’aprenentatge.
  • Fomentar la iniciativa i la creativitat.
  • Optimitzar els espais del centre i el temps emprat en ells, com ara el pati, l’aula de música, l’aula de informàtica o la biblioteca.
  • Fomentar la innovació en la tasca docent.
  • Desenvolupar l’aprenentatge autònom, ajudant-los a organitzar el seu propi pla de treball (activitats, recursos, distribució del temps, etc.).
  • Potenciar l’autocrítica i l’autoavaluació.
  • Fomentar les relacions personals, a través de metodologies participatives i cooperatives.

El primer curs vam crear una SMART CITY, una ciutat sostenible econòmica, social i mediambientalment aprofitant la setmana cultural de Medioambient.

Van construir una maqueta d’un encreuament de Sant Vicent.

1. Un edifici capaç de gestionar els seus residus i fems, per a ser reciclats sense necessitat d’haver de portar-los al contenidor de residus del carrer.

2. Una font amb aigua que reutilitzava l’aigua de pluja.

3. Plaques solars.

4. Aplicacions per a aprendre a reciclar i classificar els residus.

Altres projectes que hem fet durant el curs 2022-23 van ser:

• Creació d’un escape room.
  • Iniciació al Scratch.

Per a nosaltres és molt important que per a cada projecte participe alumnat diferent per a poder garantir la igualtat d’oportunitats. Comparteixen inquietuds, idees i coneixements amb alumnat de diferents edats.

Tothom és igual, l’opinió de tots i totes importa i ajudar-nos entre nosaltres en cas que tinguem alguna dificultat és un pilar fonamental en el dia a dia. És el lema de tots els projectes.

Enguany, estem continuant treballant amb Scratch i hem comencat amb la robòtica.

Estem gaudim molt de les nostres creacions.