Èxit del projecte Mar Sense Plàstic de l’Institut Victoria Kent en la recollida de residus a la platja del Pinet.

María Espinosa Daudí

L’alumnat de l’institut il·licità que conforma Mar Sense Plàstic ha desenvolupat amb gran acceptació aquesta activitat que es realitza en les nostres costes des de fa ja quatre anys.
•* La Regidoria de Medi Ambient ha impulsat la jornada de recollida de residus proporcionant als voluntaris material necessari per a la seua realització.

L’institut il·licità Victoria Kent ha iniciat un any més el projecte de recollida de residus en les costes alacantines dins del marc d’activitats que desenvolupa el projecte educatiu Mar SensePlàstic.

Dissabte passat, 11 de desembre, un equip de voluntariat format per més de 50 persones va col·laborar amb el projecte educatiu Mar SensePlàstic de l’IES Victoria Kent en les labors de neteja i recollida de residus a la platja i la pineda del Pinet.

Aquesta activitat, que es realitza trimestralment des de fa quatre anys, congrega a la comunitat educativa del centre, a les famílies, l’alumnat i professorat, tant de l’institut Victoria Kent com dels col·legis adscrits.

El propi alumnat de l’IES Victoria Kent ha sigut l’encarregat d’organitzar a les persones participants en diverses tasques com pot ser la mateixa recollida de residus voluminosos, burilles i també, el filtrat de l’arena per a extraure el microplàstic que es troba a la platja. En aquesta eixida,s’han recollit aproximadament 2kg de burilles, una xifra veritablement alarmant.

Cal destacar també la col·laboració de la Regidoria de Medi Ambient i Neteja ja que ha impulsat l’activitat proporcionant al voluntariat del centre educatiu guants, coladors i bosses i posteriorment, ha retirat els residus recollits per al seu reciclatge.

Sobre Mar Sense Plàstic

El projecte educatiu Mar Sense Plàstic, creat en 1997, no es deté en les costes alacantines ja que una altra de la feina de casa és la de promocionar els esmorzars saludables i sostenibles, convidant a les famílies de l’alumnat a triar aliments no processats i sense embolcalls de plàstics, rics en vitamines com la fruita fresca i fruita seca. A més, també realitza xarrades educatives sobre el medi marí, moda sostenible i orgànica, alimentació sostenible i agricultura ecològica i des de l’any passat, manté un hort escolar habilitat per a realitzar classes o xarrades per als grups escolars que ho desitgen.

Per a més informació:
Projecte Mar Sense Plàstic