Proves Cangur i Olimpíada Matemàtica

Durant la darrera setmana s’ha dut a terme en la Comunitat Valenciana la prova Cangur, coordinada per la “Comissió Cangur al País Valencià” i dissenyada per l’associació internacional Kangourou sans Frontières amb l’objectiu de desenvolupar, entre d’altres, la creativitat i la imaginació, les habilitats computacionals bàsiques, el pensament lògic i altres estratègies de resolució de problemes.

Més de 30 alumnes de l’IES Xebic s’han preparat per tal d’afrontar aquesta prova que s’ha desenvolupat al llarg de dues jornades: en primer lloc, el Dijous l’alumnat de 3r i 4t d’ESO i de Batxillerat es va desplaçar fins a la Universitat Politècnica de Gandia per a realitzar-la, mentre que l’alumnat de 1r i 2n d’ESO la va fer el Divendres al nostre centre.

D’altra banda, el Dissabte 25 de març també es va celebrar la Fase Comarcal de la XXXIII Olimpíada Matemàtica, organitzada per la Societat d’Educació Matemàtica de la Comunitat Valenciana “Al-Khwarizmi” i duta a terme en el Colegio Paidos de Dénia. Entre els objectius principals d’aquesta activitat, destaquen, per exemple, el de divulgar les matemàtiques a través de la resolució de problemes, el d’afavorir una actitud positiva cap a les matemàtiques entre l’alumnat i la societat en general i el de fomentar la convivència, l’intercanvi d’idees i l’amistat entre estudiants i professorat.

Una vintena d’alumnes del nostre centre s’han estat preparant al llarg d’un mes per tal de poder participar en la prova. Finalment, els participants i les participants han estat:

• Nivell A (1r i 2n d‟ESO): Albert Erwin Mindrescu, David Grimalt Mesas, Josep Peña Rosado, Estela de Dios Aranda, Carmen Serra Fernández, Gorka Rodríguez Ortiz, David Puchol Tur i Anna Caselles Sastre.
  • Nivell B (3r i 4t d‟ESO): Evelina Bulat, Mirela Gomes Gehrig, Izan Castellano Azzarelli, Joan Sapena Ginestar, Christopher Ziolkowski Gilgado i Rita Sanchis Lull.

Esperem que tots ells i totes elles hagen tingut sort en les respectives proves però, sobretot, que hagen gaudit de l’experiència i que el seu gust per les matemàtiques s’haja vist potenciat.