Aprenentatge-servei: Teatre als col·legis

El passat dilluns 10  d’abril  l´alumnat de 1r, 2n i 4rt d´ESO de l’optativa Comunicació oral i taller d’ aprofundiment en anglès, van participar en una activitat d’aprenentatge servei als col.legis Isabel la Católica i Manuel Sanchis Guarner. Els alumnes van interpretar  l’obra de teatre Jiraffes can’t dance! L’alumnat de primària va gaudir d’una obra en anglès, van ballar junt als alumnes de secundària i van aprendre valors  universals com la importància de l’esforç i el respecte a la diferència. Va ser una experiència molt gratificant i enriquidora per a l’alumnat que hi va participar.

Teatre en anglés: “Hairspray, just be yourself!”

El passat dilluns 13 de març  l´alumnat de 1r i 2n ESO va assistir a la representació de  l´obra de teatre Hairspray, Just be yourself!  Inerpretada per la companyia la Tourne teatre. Els alumnes van gaudir de l´obra integrament en anglés i van participar en un xicotet col. loqui amb els actors al finalitzar l´obra.

iMou-te: Projecte de sostenibilitat Verdmellar

Dijous passat dia 27 vam rebre, com a centre amfitrió dins del projecte iMou-et, a representants dels centres IES La Patacona d’Alboraia, IES Comarcal de Burjassot i la Secció de l’IES Enric Valor a Orba. En primer lloc se’ls va explicar, mitjançant una presentació, en què consisteix el nostre projecte de Sostenibilitat Verdmellar, per a ,posteriorment, passar a una part practica realitzada per l’alumnat, com a part activa del nostre projecte. Aquesta va consistir en el buidatge de papereres i contenidors selectius per part de l’alumnat, en la realització de compostatge i en una reunió amb els ecodelegats/des. Finalment vam fer un recorregut pel centre per a veure totes les exposicions sobre sostenibilitat que s’han realitzat durant el curs.

Destacar el bon ambient i disposició de tot el professorat que realitzem aquesta jornada, on vam poder compartir i intercanviar idees que segurament ens ajudaran a que els nostres projectes milloren.

Projecte Guardabosc

La Direcció General d’Educació Educativa i Ordenació, ha posat en marxa el «Projecte d’Innovació Guardabosc», en col·laboració amb la Direcció General de Prevenció d’Incendis Forestals de la Generalitat Valenciana, la Xarxa Jove i l’Institut Valencià de la Joventut (IVAJ).

La finalitat d’aquest projecte és impulsar programes mediambientals que desenvolupen de manera creativa la innovació pedagògica a través del contacte amb la naturalesa. El nostre centre ha sigut elegit per a participar en aquest projecte.

El Projecte ha constat de dues fases. La primera, d’aplicació teòrica a l’aula de les unitats didàctiques oferides per al desenvolupament del «Projecte Guardabosc», dins de l’horari lectiu. I la fase 2, de consolidació de tots els conceptes treballats a l’aula, realitzant-se una jornada en espais naturals de la localitat.

Donada la implicació i estreta col·laboració que l’Ajuntament de l’Olleria ha mostrat en tot moment, pel projecte de sostenibilitat que duem a terme, varen planificar una eixida al Paratge Natural de l’Heretat del Salido», on el professorat del Taller Ocupacional «Heretat del Salido III», durant el dies 25 i 26 d’abril, va realitzar dos tallers a l’alumnat de 3r d’ESO, un sobre els incendis i altre de coneixement de la nostra flora i entorn. En aquesta fase varen comptar amb la visita de la cap del Servei d’Innovació i Qualitat i de l’Assessora Tècnica Docent del Servei d’Innovació i qualitat, interessades en poder acompanyar a algun dels centres per a conéixer les activitats dutes a terme.