CONSULTA PER A TRIAR LA LLENGUA BASE, VALENCIÀ O CASTELLÀ: 1r, 2n i 3r ESO (INFORMACIÓ A LES FAMÍLIES)

MANUAL D’AJUDA PER A LES FAMÍLIES

En compliment de l’ORDE 2/2025 de 7 de febrer de la Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, s’informa les famílies que s’ha convocat el procediment de consulta als representants legals de l’alumnat per a triar la llengua base de la seua preferència, valencià o castellà, aplicable a partir del curs escolar 2025-2026. Punxant sobre este text podrà accedir a la citada orde, on es detalla el procés, que resumim a continuació:

Des del dia 25 de febrer de 2025, a les 9.00 hores, fins al dia 4 de març de 2025, a les 14.00 hores, Vosté podrà participar en la consulta per a triar la llengua base, valencià o castellà, per a cada un dels seus fills/as matriculats en el centre en primer, segon o tercer d’ESO. Serà suficient que vote un representant legal per cada fill/a. La llengua base serà la llengua que tindrà un major pes i una major presència en l’ensenyança, i si és el cas, la que s’utilitzarà perquè l’alumnat aprenga a llegir i escriure.

Per a poder participar en la consulta, se’ls farà arribar un full informatiu i una còpia de la fitxa de les dades del seu fill/a. Per favor, comprove que les dades són correctes. Si hi ha algun error, haurà de posar-se en contacte amb el centre educatiu per a la modificació d’estes dades.

Per a votar, haurà d’accedir a la web de la Secretaria Digital: https://consulta.gva.es
Una vegada accedisca, haurà de seleccionar al seu fill/a, i introduir el Número d’Identificació de l’Alumnat (NIA), que podrà trobar en la fitxa de les dades del seu fill/a.

En cas de no participar en la consulta, el centre en virtut de la seua autonomia assignarà a l’alumne/a l’una o l’altra llengua base segons el resultat obtingut.


RESUM DEL CALENDARI:
Publicació del cens provisional. 17/02/2025
Reclamacions al cens provisional. Fins al 21/02/2025
Publicació del cens definitiu. Fins al 24/02/2025
Participació en la consulta. Des de les 9 hores del 25/02/2025 fins a les 14 hores del 04/03/2025

Èxit en les Jornades Solidàries 19 i 20 de desembre

Des de l’IES Torrellano, volem expressar el nostre més profund agraïment a tota la comunitat educativa per l’increïble suport rebut durant les jornades solidàries dels dies 19 i 20 de desembre. Gràcies al vostre esforç i solidaritat, hem recaptat un total de 1.800 €! 💰 Estos fons seran donats de manera transparent, d’AMPA a AMPA, a l’IES Sant Vicent Ferrer d’Algemesí, el nostre centre agermanat dins del Projecte IES Agermanats.

Durant estes jornades, gaudim d’activitats que ens van unir com a comunitat, com: Un rastre solidari, Fuita room, Tallers de veles, marcapáginas i escriptura japonesa, Tornejos d’escacs i tenis de taula, Teatre, karaoke i música en directe, La divertida Sant Silvestre Torrellanera, entre moltes altres.

Gràcies als departaments, el professorat, l’alumnat, les famílies i especialment a l’AMPA per la seua col·laboració i compromís des del primer moment. Esta experiència ens demostra que, junts, som capaços de marcar la diferència.

Gràcies per aportar el vostre granet d’arena per a ajudar als qui més el necessiten!

__________________

Des de l’IES Torrellano volem mostrar la nostra solidaritat amb els afectats per la DANA de València, organitzant unes activitats per a la recollida de fons els dies 19 i 20 de desembre de 2024. Des dels centres afectats es transmeten moltes necessitats de molts alumnes, que necessiten material de tota mena. La manera més efectiva de col·laborar és la donació de diners, perquè puguen comprar el que realment necessiten i perquè el gasto repercutisca en les economies locals. Gràcies a l’AMPA de l’IES Torrellano, que s’ha oferit a col·laborar des del primer moment, tots els fons arreplegats es donaran directament, d’AMPA a AMPA, amb màxima transparència, al centre amb el qual estem agermanats, l’IES Sant Vicent Ferrer d’Algemesí, dins del PROJECTE IES AGERMANATS.

– TÍTOL DE VALENCIÀ

D’acord amb la resolució de la Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, de 26 de setembre de 2024, per la qual s’estableix el procediment per al reconeixement, la certificació i el registre de nivells de referència de valencià de l’alumnat que haja finalitzat ensenyaments regulats per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, en aplicació del qual estableix l’article 16 i la disposició transitòria tercera la de la llei 1/2024, de 27 de juny, de la Generalitat, per la qual és regula la llibertat educativa:

  • L’alumnat que curse estudis a partir del curs acadèmic 2024-25 inclusivament: el certificat de coneixements de Valencià és tramitarà d’ofici per part dels centres educatius, una vegada acaba l’avaluació final ordinària i extraordinària. Una vegada expedit i registrat el certificat, el sistema el remetrà telemàticament a l’adreça de correu electrònic que figure en ITACA.
  • L’alumnat que haja cursat estudis fins al curs acadèmic 2023-24 inclusivament o haja realitzat la prova d’accés a la universitat: o Ha de seguir el següent tràmit telemàtic per sol·licitar el certificat. En el mateix enllaç trobareu tota l’explicació, llegiu-la detingudament abans de fer el tràmit per veure com fer-l’en el vostre cas particular.
  • En cas de ser necessari la presentació d’un certificat d’estudis, el podeu sol·licitar seguint els instruccions que trobareu en la pestanya “secretària” del menú superior. Indiqueu en l’email que el voleu per a l’emissió del certificat de Valencià.

GUIA D’INICI DEL CURS 2024-2025

El curs 2024-2025 s’inicia el dia 9 de setembre, per a tots els cursos i nivells: ESO, FPB i BATXILLERAT. A continuació s’informa detalladament de totes les qüestions importants a tindre en compte  per al nou curs:

PRIMER DIA DE CLASSE

EL Dilluns 9 de setembre, a les 08.00: Entren tots els alumnes de tots els grups i nivells. Els alumnes/as es dirigiran al GIMNÀS, zona de GRADERIES, SALA D’USOS MÚLTIPLES o PASSADÍS CENTRAL (depenent de les indicacions que hi haurà en els taulons dins del centre). Allí seran rebuts pels professors/as tutors i a continuació aniran directament a l’aula amb el tutor/a, qui els donarà més indicacions sobre l’organització del curs, el transport escolar a qui corresponga, etc.

TRANSPORT ESCOLAR

ATENCIÓ! Els alumnes que no hagen presentat la SOL·LICITUD o l’ESBORRANY del transport escolar en la Secretaria Administrativa del centre NO PODRAN FER ÚS DEL TRANSPORT ESCOLAR

Els usuaris del transport escolar poden pujar el primer dia de classe a qualsevol autobús de l’IES TORRELLANO que passe per la seua parada. El primer dia de classe s’entregarà a cada usuari una fulla amb les normes del transport escolar i el número d’autobús assignat per a l’ANADA a l’institut i per a la TORNADA a casa cada dia (eixa fulla és igual que la que poden veure en l’enllaç NORMES DEL TRANSPORT ESCOLAR. A partir d’eixe moment han de respectar el número d’autobús assignat en cada trajecte de cada dia, perquè tots porten totes les places ocupades i si no pugen a l’autobús assignat provocarien que altres usuaris queden sense plaça. Si es produïx algun canvi o hi haguera algun error han de comentar-lo en Vicedirecció #al més prompte possible.

IDENTITAT DIGITAL DE L’ALUMNAT

La identitat digital permet a l’alumnat comunicar-se per correu electrònic amb el professorat i accedir a les aplicacions Office 365, Aules, WebFamilia, Portal Edu, Lliurex… És imprescindible perquè, que tots els alumnes/as tinguen activada i operativa la seua ANEU, que té el format “nombreyapellidos@alu.edu.gva.es”. Si encara no la tenen, poden iniciar l’activació de l’ANEU a partir d’este moment i per a això s’han de seguir els passos que s’expliquen en este enllaç.

ACTUALITZACIÓ DE FOTOGRAFIA

Per a poder emetre i entregar el carnet d’estudiant i per a actualitzar la fotografia incorporada en ITACA en l’expedient de cada estudiant, necessaris per a l’exercici de la funció educativa, es prendrà una foto durant els primers dies de setembre a l’alumnat .

Tallers per a famílies sobre educació sexual (en línia)

Des de l’AMPA us comuniquem que s’impartiran 3 tallers de formació per a famílies de manera en línia tractant el tema de l’educació sexual: Per a què servix l’educació sexual? Quin és el nostre paper com a família? Què necessitem saber i com podem transmetre-ho? Com podem abordar les dificultats que sorgisquen?

Es realitzaran els dies 22 de febrer, 29 de febrer i 6 de març en horari de 17.30 a 19.00 h.

Tota la informació la teniu disponible en l’arxiu adjunt i en el nostre canal de Telegram (https://web.telegram.org/a/#-1001416962630).

Pots inscriure’t a través d’este enllaç per a obtindre el link de la sessió (https://forms.gle/xfXThtWQoy2bsoiG6):

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies