L’IES Torre del Rei s’adhereix a l’Educació Ambiental en Ruta (EAR)

Dins del projecte d’innovació educativa (PIE) “Ecoeducació en els nostres centres.
Orpesa verda” de modalitat agrupada amb els dos CEIP de la localitat d’Orpesa (CEIP La Mediterrània i CEIP Dean Martí) amb una durada de 3 anys aprovat i subvencionat per la Conselleria d’Educació de la Generalitat Valenciana; els tres centres participants formem part des d’aquest curs 2019-2020 de la Xarxa de Centres Sostenibles de la Comunitat Valenciana. Aquesta Xarxa es reuneix un cop al mes per tractar les accions vers la defensa del medi ambient que es fan en els centres participats. Tanmateix serveix com  punt d’encontre per assessorar els coordinadors/es ambientals en la seua tasca. Formar part d’ella, suposa un compromís dels centres en matèria de sostenibilitat, per exemple amb la creació del Consell Ambiental i l’adhesió al programa d’Educació Ambiental en Ruta (EAR) de la Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica.

El nostre IES amb el CEIP La Mediterrània i el CEIP Dean Martí, hem creat el Consell Ambiental de cada centre i ens hem adherit a  l’Educació Ambiental en Ruta (EAR).

http://www.agroambient.gva.es/va/web/ceacv/educacion-ambiental-en-ruta

L’Educació Ambiental en Ruta té com a finalitat servir de marc estratègic de referència per a la construcció d’un model basat en els principis de la sostenibilitat a la Comunitat Valenciana. Els objectius que assumeix com a propis són els següents, si bé, s’entén que l’evolució permanent dels enfocaments teòrics, els canvis del context socioambiental i el replantejament de les prioritats d’acció, poden exigir en un futur la modificació o incorporació d’altres nous. Els quatre grans objectius generals són:

1. Promoure un canvi de pensament, de valors i d’actituds que impulse la Comunitat Valenciana cap a un model basat en els principis de sostenibilitat.

2. Fomentar els moviments participatius al voltant de processos de caràcter social, econòmic i ambiental, que afavorisquen la implicació dels diferents sectors de la nostra societat.

3. Impulsar línies d’acció coordinades en matèria d’educació ambiental que amplien la comprensió dels processos ambientals i capaciten les persones a adoptar una actitud crítica i constructiva sobre aquests.

4. Disposar d’un marc de referència que reflectisca el compromís de l’Administració i permeta articular estratègies transversals de sostenibilitat.