L’alumna Ikhlas Mansouri de 4t de l’ESO rep de mans dels Nobel Lehn i Sauvage el seu premi com a guanyadora del concurs de Nanorelats de l’Institut de Ciència Molecular de la Universitat de València

L’estudiant Ikhlas Mansouri Mamjoud, que cursa 4t de l’ESO en l’IES Torre del Rei, ha guanyat el concurs de nanorelats en la categoria de 3r i 4t d’ESO amb un relat titulat “La Jubilació energètica”, sobre el final de les energies no renovables apostant per l’hidrogen verd, en la fase regional per a la Comunitat Valenciana que organitza l’Institut de Ciència Molecular (ICMol) de la Universitat de València dins del VI Festival de Nanociència i Nanotecnologia ‘10alamenos9’. La participació s’ha fet des de l’optativa de Cultura Científica impartida per la professora M.Carmen Garde del departament de Biologia i Geologia del nostre centre. Des de l’IES Torre del Rei volem felicitar a Ikhlas pel seu esforç i entusiasme cap a la Ciència!!!

El certamen, l’objectiu del qual és fomentar l’interès per la Nanociència, ha batut un rècord enguany, amb gairebé 70 relats procedents de centres públics, concertats i privats de tota la Comunitat Valenciana. Ikhlas amb l’altra guanyadora, Nadia Júlia Rosada, de la categoria de batxillerat amb “Caben moltes històries en el nanomón” han passat a la fase nacional i internacional del certamen.

Ambdues han rebut el seu premi de mans dels professors Jean Maria Lehn i Jean Pierre Sauvage, guardonats amb el premi Nobel de Química, coincidint amb la participació de tots dos en el Nobel Meeting organitzat anualment per l’ICMol en col·laboració amb la Fundació Rei Jaume I i el Parc Científic de la Universitat de València. Les estudiants han estat acompanyades pels seus respectius professors i professores i per part de la seua família, i per l’alumnat finalista dels premis.

A més, han sigut abrigallades per les diverses desenes d’estudiants i investigadors assistents al Nobel Meeting que, un any més, ha coordinat el director de l’ICMol i catedràtic de Química Inorgànica de la UV, Eugenio Coronado. L’acte ha sigut presidit per la vicerectora d’Innovació i Transferència de la UV, Rosa Donat.