L’IES Torre del Rei en Ciuta-lab València

Del dissabte 4 de juny al diumenge 12 de juny, el nostre centre ha participat en Ciuta-lab de l’Ajuntament de València. Cinc propostes han estat seleccionades per Ciuta·lab, el laboratori ciutadà de Las Naves, orientat a la Missió Climàtica València 2030. Una missió d’innovació que té com a objectiu que la ciutat siga capaç d’absorbir el 100% de les emissions de CO₂ que es generen en els barris i fer-ho abans de l’any 2030.

Una de les propostes ha sigut “La ciutat respira” presentada per María José Sales de Véolo. En aquesta s’ha realitzat un taller de producció col·laborativa per dissenyar i documentar una Activitat Didàctica que posteriorment puga desenvolupar-se en qualsevol escola de la ciutat. El tema de l’activitat i el motiu per a iniciar un treball d’indagació amb l’alumnat serà un problema real i mesurable: la reducció i absorció de les emissions del trànsit en l’entorn pròxim del centre educatiu.

La professora Begonya Falcó ha participat com a mentora del taller de “La ciutat respira” explicant el projecte “L’aire que respirem al Torre del Rei” que es du a terme des del curs passat al nostre IES dins del PIIE “Ecoeducació al nostres centres. Orpesa verda”. En aquest projecte -subvencionat per l’AMPA de l’IES Torre del Rei i per Conselleria d’Educació a través de l’anomenat PIIE- s’utilitzen els sensors de Véolo per determinar la qualitat de l’aire i per contar el nombre de vehicles de motor i de bicicletes que es desplacen davant de l’IES Torre del Rei.