Assignatures optatives per a 1r d’ESO – Curs 23/24

Si ets alumne que entra a la secundària o pare/mare d’un d’ells, a continuació et presentem un resum de les assignatures optatives que podràs triar en 1r d’ESO per al curs 23/24:

Laboratori de creació audiovisual

Es pretén formar els alumnes en l’alfabetització visual i audiovisual des de l’inici de l’etapa d’Educació Secundària, i en el desenrotllament de destreses expressives i comunicatives que faciliten la presentació de projectes, tant de la matèria com de la resta d’assignatures. D’altra banda, es treballaran els fonaments del llenguatge del disseny i la seua aplicació en àmbits com:

• Fotografia, (retrat, paisatge, bodegó, collages, publicitat, moda,…)
  • Disseny gràfic e industrial.
  • Còmic.
  • Producció cinematogràfica.

Laboratori d’arts escèniques

La matèria Laboratori d’Arts Escèniques proposa crear un espai d’aprenentatge dedicat al món de la dramatització, el teatre, la dansa i les arts d’acció o performatives que represente un moment de cohesió i coneixement entre l’alumnat participant de 1r d’ESO.
L’estudi i la pràctica de les arts escèniques obren una porta al món de la sensibilitat, la subjectivitat i la creativitat que permet a l’alumnat descobrir i construir significats a través dels sentits i comunicar-los a través de peces artístiques. La idea de creativitat està ací especialment entesa en el sentit de recerca, exploració i d’alliberament d’idees rígides que limiten l’acció pròpia i dels altres.

Competència comunicativa oral (anglès) 1r ESO

• Reforçar i ampliar continguts orals programats per a 1r d’ESO.
  • Utilitzar la llengua anglesa com a únic vehicle de comunicació dins de l’aula.
  • Millorar la pronunciació, entonació i fluïdesa en llengua anglesa.
  • Utilitzar els components fonètics, lèxics, estructurals i funcionals bàsics de l’anglès oral.
  • Expressar-se i interactuar oralment a l’aula en diferents situacions quotidianes de comunicació.
  • Adoptar una actitud respectuosa cap a la llengua anglesa com a mitjà de comunicació i entesa entre persones de diferent procedència, llengua i cultura, evitant qualsevol tipus de discriminació i d’estereotip lingüístic i cultural.
  • Desenvolupar autonomia i iniciativa en l’aprenentatge de la llengua anglesa.
  • Treballar en projectes relacionats amb la cultura anglosaxona.

Francès 2n idioma

PER QUÈ LI INTERESSA al seu fill o a la seua filla aprendre FRANCÉS 2n idioma?

• Perquè no necessita coneixements previs i l’optativa de 2n idioma es pot estudiar en tots els cursos de l’ESO i en Batxillerat, la qual cosa permet aconseguir un bon nivell.
  • Perquè pot presentar-se al certificat oficial A2 de francès en el centre i de manera gratuïta.
  • Perquè utilitzem un enfocament comunicatiu i d’immersió molt dinàmic des del primer moment i que té com a finalitat que els estudiants puguen parlar i entendre des de molt prompte.
  • Perquè podrà posar a prova els seus coneixements de l’idioma i la seua cultura en un intercanvi que ja s’ha implantat enguany en 3r ESO i 1r Batxillerat (en Compiègne, info a la web) i una estada en un alberg multiaventura a la frontera, prop de Perpignan per a 1r i 2n de l’ESO que s’està gestant per a l’any que ve.
  • Perquè, més endavant, a l’hora de buscar treball tinga les mateixes oportunitats que els altres joves de la Unió Europea que porten molts anys amb dos idiomes estrangers obligatoris o puga treballar en una de les multinacionals franceses amb seu a València o de les múltiples empreses els principals clients de les quals són França i el Magreb.
  • Perquè en un currículum on l’anglès és la norma, tindre un segon idioma, com el francès, és el que marca la diferència.

Taller de relacions digitals responsables

Amb aquest taller molt pràctic, t’introduiràs en el món de la informàtica.

Descriurem com funcionen els ordinadors. Aprendrem a utilitzar els sistemes operatius i realitzar operacions amb arxius i carpetes per a organitzar els documents.

Practicarem com navegar per Internet i fer cerques més fàcilment. Coneixerem els aspectes bàsics de la propietat intel·lectual. Treballarem com crear documents ben formatats, això et servirà per fer treballs ben presentats durant tota la secundària.

Coneixeràs la teua identitat digital i parlarem de conductes i hàbits per a que pugues fer ús d’Internet amb responsabilitat i seguretat. Parlarem de les addiccions derivades de la tecnologia i estratègies per combatre-les.