Optatives per a 3r d’ESO – Curs 24/25

• Competència comunicativa oral en Anglés

Es practica l´expressió i comprensió oral (Speaking & Listening) nivell 3rESO. Es tracta de fer un ús real de la llengua anglesa, practicant l´anglés de forma correcta, en situacions de la vida quotidiana i també formals de la vida social, acadèmica i professional. Es treballa de forma motivadora i activa mitjançant l´ús de jocs, role-plays, debats, vídeos, música, presentacions, entrevistes, projectes…, també es treballen continguts culturals dels països de parla anglesa, i tot això utilitzant entre altres instruments de ensenyament, les noves tecnologies.

• Creativitat musical

La creación musical te va a permitir la producción de tus propias propuestas artísticas, que van desde la composición de piezas sencillas musicales con acompañamientos tonales sencillos hasta la experimentación y creación sonora utilizando la informática musical y los recursos digitales. El uso de la voz, el cuerpo y los instrumentos musicales son los elementos que te permitirán disfrutar de la creación musical.

• Cultura Clàssica

Més informació ací.

L’objectiu de la matèria és introduir a l’alumne dins del món de la Informàtica avançada. Revisarem l’ús de les eines ofimàtiques bàsiques (Word, Excel i Power Point), ensenyarem als alumnes a emprar la identitat digital que la Conselleria d’Educació els ha assignat, introduirem la robòtica, aprendrem a programar, a utilitzar les aplicacions d’Intel·ligència Artificial (IA) disponibles, i acabarem creant algunes aplicacions d’IA pròpies.

• Programació, Intel·ligència Artificial i Robòtica I (PIAR I)
  • Programació, Intel·ligència Artificial i Robòtica II (Només podrà ser cursada pels alumnes que varen cursar la I el curs passat)

Com a continuació del curs anterior, aprofundirem en el món de la robòtica construint diferents prototips amb la tecnologia Arduino (vehicles dirigits per BlueTooth, cases intel·ligents…), que programarem per a que funcionen correctament.  A més, avançarem en el món de la Intel·ligència Artificial, dissenyant sistemes de reconeixement de  textos i imatges, així com assistents personals. Per últim, aprendrem a programar i crear les nostres Apps per al mòbil.

• Projectes Interdisciplinaris

• Segona llengua estrangera: Francés

La optativa de Francés va dirigida a todos aquellos alumnos con curiosidad por un idioma nuevo y que son conocedores de las múltiples ventajas que una segunda lengua extranjera puede brindarles (a nivel profesional, cultural y de ocio). Con ayuda de canciones, vídeos, libro, salida al teatro y actividades, vamos aprendiendo el idioma centrándonos en la comprensión y expresión oral/escrita y en la fonética.

• Taller d’aprofundiment: Disseny i impressió 3D

L’objectiu de la matèria és familiaritzar l’alumne amb el dibuix i disseny per ordinador, a més d’introduir-lo en el món de la impressió 3D. Aprendrem a utilitzar els programes CAD (LibreCAD),  emprats pels enginyers i arquitectes, farem dibuix vectorial (Inkscape), fonamental per als dissenyadors, i treballarem amb els programes de dibuix 3D (TinkerCADSketchUp), que ens permetrà dissenyar figures que després enviarem a la nostra impressora 3D.

• Taller d’economia

La matèria de Taller d’Economia et permetrà adquirir coneixements senzills sobre el funcionament de les empreses, així com coneixements econòmics bàsics per a entendre la realitat que t’envolta i observar com t’afecten directament fenòmens com la inflació, la desocupació, el creixement, el dèficit públic o la globalització. Així comprendràs com funciona el mercat de treball, com es distribuïx la renda o com evolucionen els preus. A més, participaràs en el desenvolupament i progrés del teu entorn més pròxim a través d’un projecte d’emprenedoria col·laborativa on desenvoluparàs un servici a la teua comunitat.

• Taller de reforç