Visita al Museu d’Informàtica de la UPV i Taller de robòtica

El passat dia 17 d’octubre l’alumnat de 4t d’ESO i 1er de Batxillerat de l’optativa d’informàtica van anar al visitar el Museu d’Informàtica de la UPV i a realitzar un Taller de robòtica utilitzant el kit micro:bit McQueen.

La visita guiada va poder apropar a l’alumnat a veure, a través de dispositius reals, la creació i evolució de la informàtica des dels seus inicis fins a l’actualitat i així, poder posar en pràctica tot el vist a classe durant aquest primer mes. El museu transcorre pels corredors de la Facultat d’Informàtica amb una varietat de dispositius enorme que facilita l’enteniment d’aquesta evolució.

A continuació, van realitzar un Taller de Robòtica utilitzant la placa micro:bit. L’objectiu va ser programar el joc del air hockey utilitzant el vehicle programat com a pilota. La finalitat del mateix és introduir a l’alumnat en el món de la robòtica, insistint en el concepte de pensament computacional que permet dividir el problema en tasques senzilles.

Taller de robòtica amb micro:bit
Activitat realitzada