Participa Méliès: Percepcions

Des del mes de març, l’alumnat de 4 d’ESO de l’IES Professor Manuel Broseta en l’assignatura de Tecnologies de la Informació i la Comunicació, i dins de la unitat didàctica d’Edició de Vídeo, està participant amb el curtmetratge Percepcions al Concurs Participa Méliès organitzat per la Fundació “La Caixa”.

El concurs Participa Méliès promociona la creativitat fent cinema, ja que han d’aprendre a realitzar els trucatges que George Méliès feia servir a les seues pel·lícules. George Méliès va ser un dibuixant, mag, director de teatre, actor, decorador, tècnic i productor, realitzador i distribuïdor de més de 500 pel·lícules entre 1896 i 1912. És una figura clau en els orígens del cinema: va revolucionar la cinematografia de la seua època i va assentar les bases del cinema com a espectacle. Méliès va ser el precursor del cinema fantàstic, l’inventor dels trucatges més inversemblants dels inicis del cinema i el pioner dels efectes especials.

Al nostre curtmetratge, l’alumnat ha optat per utilitzar el trucatge per substitució o parada tècnica de la càmera. Consisteix en parar la càmera durant la gravació, i incoporar o traure d’escena o objecte o una persona i seguir gravant com si l’acció continués. Ha sigut un treball en equip realitzat per tota la classe.

Fins el dia 1 de juny estan obertes les votacions i podeu votar-nos ACÍ. Participem a la secció de Secundària i Batxillerat.

El dia 13 de juny sabrem quin és el vídeo guanyador, esperem tindre sort!