TALLER SOBRE GUIONS DE SERIES DE TELEVISIÓ

DATA DE REALITZACIÓ: DIJOUS 4 DE MAIG DE 2023 

DEPARTAMENT DE LLENGUA ANGLESA I LLENGUA CASTELLANA I LITERATURA

Amb aquesta activitat volíem donar a conéixer a l’alumnat experiències de primera mà sobre cóm es es treballa en el món audiovisual i especialment les sèries de televisió, el consum de la qual ha augmentat exponencialment arran de la pandèmia COVID-19 i el confinament. Es va realitzar en primer lloc per a l’alumnat de 1r Batxillerat Científic i en una segona sessió per a l’alumnat de 1r Batxillerat Humanístic.  

Miquel Peidro Zaragoza és guionista i escriptor (a l’edat de sis anys ja va guanyar un premi literari) i ha treballat de coordinador de guionistes de sèries de televisió entre les quals sobreïxen “El secreto de Puente Viejo” (Antena 3 TV), “Acacias, 38” (TVE 1) o “L´ Alqueria Blanca” (À Punt). En l’actualitat es troba treballant en altres projectes audiovisuals i gràfics entre els quals destaca una sèrie per a Televisió Espanyola. 

Neus Peidro Devesa, amb estudis i màster en comunicació audiovisual, ha treballat, entre altres coses en reportatges, de guionista de plató de la sèrie “Acacias, 38” (TVE 1) i de guionista de les sèries “Desconocidas” i “L’Alqueria Blanca” d’À Punt. En l’actualitat es troba treballant en altres projectes audiovisuals. 

 El dia 4 de maig de 2023, ja sense restriccions sanitàries ni màscares vam poder conéixer cóm és el treball d’un guionista. Durant la xarrada, Miquel Peidro ens va explicar en què consisteix el seu treball dia a dia, amb més de vint-i-cinc anys d’experiència, un treball en cadena que ha de realitzar-se amb una certa previsió perquè tot vaja sobre rodes. Miquel ens va fer caure en el compte de la importància del treball en equip i de cóm el compliment dels terminis per part dels guionistes, i en general de tot l’equip implicat, que pot superar el centenar de persones, és important. D’ells depén que els actors tinguen el seu paper a temps i el puguen estudiar perquè posteriorment es duguen a terme els enregistraments de totes les seqüències segons el que es preveu. En les sèries de televisió d’emissió diària és crucial mantindre els terminis (planificació, redacció i rodatge) perquè es puguen emetre quan s’estiga planificat. La labor de guionista té molt mèrit perquè el volum de treball és frenètic i no tothom suporta el ritme que ha de portar una tasca d’aquesta índole. 

D’altra banda, cal tindre en consideració que en sèries d’època és major el repte pel vestuari, maquillatge, plató, exteriors o el llenguatge utilitzat. 

També va participar en la xarrada la seua filla, Neus Peidro. Va relatar la seua experiència com a guionista de plató de la sèrie “Acacias, 38” i la seua participació com a guionista en “L’Alqueria Blanca” i en diversos reportatges. 

En el torn de preguntes i comentaris l’alumnat va poder obtindre resposta sobre curiositats del món audiovisual i dels personatges coneguts que han treballat amb ells. A tall d’exemple, en “El secret de Puente Viejo” van participar Álvaro Morte (el professor de “La Casa de Papel”) o Chanel Terreros que va participar en el Festival de la cançó d’Eurovisió en 2022 i va quedar en tercer lloc. 

Va resultar una xarrada molt interessant perquè vam poder conéixer de manera directa en el cas de Miquel Peidro en què consisteix el seu treball d’escriptor. Miquel i Neus van transmetre que és molt important realitzar en la nostra vida allò que més ens agrada.