Retrobades d’Escoles en Valencià

Ha començat la campanya Retrobades 2021que Escola Valenciana ha posat en marxa. Es tracta, en paraules del president d’Escola Valenciana, Natxo Badenes,  “d’agafar l’esperit de les Trobades i visibilitzar el desig de poder tornar a omplir els carrers de rialles i de valencià”. Segons Badenes, al voltant de les ReTrobades 2021 “farem actes xicotets i amb aforament limitat, més aviat simbòlics” que pretenen posar de relleu que el treball d’Escola Valenciana per promoure i dignificar el valencià no s’ha aturat malgrat la pandèmia.

Així, Escola Valenciana ha posat en marxa la iniciativa “Llavors de futur”, la qual es vertebra a partir de la sembra de diferents espècies vegetals autòctones, dins de cada centre educatiu que portaran l’esperit de les Trobades als centres educatius.

Amb la col·laboració de la Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica i el Banc de Llavors de la Generalitat Valenciana, Escola Valenciana repartirà desenes de milers de llavors i de plantons de diferents espècies vegetals que podem trobar al territori valencià i que tindran com a finalitat una plantada “massiva” en els centres educatius d’arreu del territori valencià.

Les ReTrobades (20 en total) se celebraran entre abril i juny arreu del territori valencià. En el cas del Camp de Túria, la data simbòlica que ens han proposat és la del 23 d’abril. I per tant, hui hem plantat un arboç a l’hort del nostre centre amb la col·laboració de les professores del Departament de Valencià i els membres més representatius de l’Assemblea d’estudiants del nostre centre. Gràcies a tots!