Entregada a la docència

Concepción Bel

Concepción Bel

Professora de l'Ies Penyagolosa
Jubilada  2013
Concha, igual que la seva germana que anteriorment ens va deixar , Pilar, van lliurar la seva vida a la docència en diferents centres de Castelló. Llicenciades en Matemàtiques en la Universitat de Saragossa, perquè els seus orígens se circumscriuen a terres aragoneses, van exercir com a professores en els instituts Penyagolosa de la capital de la Plana.

Concha va ser professora en aquest últim institut coincidint durant diversos anys amb l'ara president de la Diputació, José Martí, com a director. Martí, encara compungit per la fatal notícia, ha volgut dedicar-li unes paraules de record: “He viscut el tema molt de prop i és un tragèdia. Concha, igual que Pilar, que també va exercir en el Penyagolosa, i Carmen, que exercia en el Ribalta, era una grandíssima professional”.

Prossegueix José Martí de la següent forma a l'hora de parlar de la professora recentment morta a Xert: “Era una persona lliurada a la seva labor, vivint molt intensament la seva funció com a professora. Podies confiar en elles perquè eren rectes, disciplinades i molt humanes; sempre portaven la idea d'ajudar als alumnes tant en el camp de les matemàtiques com en el de la condició humana”. Admet José Martí estar “molt dolgut” igual que tots els que van tenir tracte amb Concha Bel per aquest tràgic final: “Només puc parlar bé d'elles. Va ser un honor ser el seu director”.

Obituario de Concha Bel

María Teresa Calderón y Henri Bouché han dedicado también las siguientes líneas a la memoria de Concha Bel, en el que repasan la trayectoria de la célebre profesora del Instituto Penyagolosa de Castelló:

Víctima de un accidente de Tráfico ha fallecido Concha Bel Gil a los 69 años de edad, en las inmediaciones de Xert. Su hermana, Carmen, con importantes lesiones, va superando su estado crítico, excelentemente atendida en el Hospital General de Castellón.

Conchita fue compañera y amiga en las tareas docentes, primero, por los años 80, en el Instituto Ribalta, después en el Penyagolosa, durante más años.

Su familia, procedente de tierras aragonesas, acabó afincándose en Castelló, tras su paso por Forcall, donde el padre es aún recordado por su labor como veterinario.

Al igual que sus hermanas, Pilar y Carmen, se licenció en matemáticas en la Universidad de Zaragoza y, tras la correspondiente oposición, ejerció como profesora.

La trayectoria profesional de Concha Bel fue impecable, destacando, como han reconocido alumnos y compañeros, su marcado interés por la enseñanza y su indiscutible vocación y aptitudes para el desempeño de su función.

Se dedicó plena y satisfactoriamente a las tareas encomendadas con ejemplar modestia que, según sus compañeros de Departamento, fue una de sus más destacadas virtudes, junto a la disponibilidad para cualquier tarea que afectara al centro o al alumnado.

Su carácter afable y abierto le granjearon la estima y el aprecio de todos cuantos la trataron.

Descansa en paz, Conchita. Tu entrañable recuerdo permanecerá en nosotros como guía del buen hacer y como ejemplo de responsabilidad personal y social.

Informació obtinguda del diari Periódico Mediterraneo Castelló

Enllaç