OLIMPÍADA MATEMÀTICA

L’Olimpíada Matemàtica és una competició matemàtica de resolució de problemes, la convoca la Societat d’ Educació Matemàtica de la Comunitat Valenciana “Al-Khwarizmi” Aquesta societat forma part de la Federació Espanyola de Societats de Professors de Matemàtiques (FESPM) que convoca anualment l’OLIMPÍADA MATEMÀTICA NACIONAL, en la qual participaran tres representants, seleccionats en les diferents fases de l’Olimpíada Matemàtica de València: comarcal , provincial i autonòmica.

Els participants són l’alumnat de Secundària, de 1r -2n d’ESO (nivell A) i 3r – 4t d’ESO (nivell B)
Un dissabte al matí, ens desplacem a un centre educatiu de València, per a participar en la fase comarcal de l’Olimpíada, en ella hi ha una prova individual i una per equips, formats per alumnat de diferents centres educatius.

Es tracta d’una experiència enriquidora, lúdica i creativa per a l’alumnat. Tots els cursos, el nostre alumnat participant passa una jornada matutina molt entretinguda, resolent problemes i coneixen a alumnes i alumnes d’altres centres, gaudint d’una divertida experiència.

Els objectius de l’Olimpíada Matemàtica són:
• La divulgació de les matemàtiques a través de la resolució de problemes.
• Afavorir una actitud positiva cap a les matemàtiques en l’alumnat.
• Potenciar el gust per la resolució de problemes a través d’una activitat lúdica i creativa.
• Desenvolupar capacitats d’intuïció, raonament, imaginació i deducció.
• Fomentar la convivència, l’intercanvi d’idees i l’amistat entre estudiants i professorat.

En el següent enllaç pots accedir a tota la informació: https://www.semcv.org/olimpiadamat