DIA DE LA FORMACIÓ PROFESSIONAL

Foto: Escola d’aprenentatge industrial  l’any1960

La Formació Professional són uns ensenyaments la finalitat principal dels quals és capacitar les persones per a l’acompliment d’una activitat professional. Per això, els estudis d’FP estan destinats a l’adquisició de competències professionals que permeten a les persones exercir diferents treballs.

La creença que l’FP és per als menys “capacitats” o que cursar una carrera universitària proporciona més eixides laborals, forma part ja del passat.

El seu dia se celebra el 31 de gener perquè és la data de la defunció de Juan Melchor Boscó, un sacerdot i pedagog italià que va potenciar aquests ensenyaments i per aquest motiu se’l considera un dels precursors de nova formació professional d’aquell moment.

Foto: IES Oleana any 2020

L’actual IES Oleana va ser inaugurat en 2005, però la Formació Professional en aquest centre ve de molt de temps arrere. En 1909 va ser creada a Requena l’Escola d’Arts i Indústria que seria la primera baula de l’actual IES Oleana. Posteriorment canviaria de noms i ubicacions: Escola d’Aprenentatge Industrial en 1957, Escola de Mestratge Industrial en 1971, Centre Nacional de Formació Professional en 1974, Institut de Formació Professional en la dècada dels 90 i finalment IES núm.2 en els anys anteriors a l’actual denominació.

Es pot observar per les diferents denominacions durant la seua història, la vinculació que ha tingut aquest IES amb la Formació Professional des del seu inici. Actualment s’imparteixen en el nostre institut tres cicles formatius de Formació Professional que són: Electromecànica de vehicles, Mecanitzat i Automatització i robòtica industrial. També dos cicles d’FP Bàsica: Manteniment de vehicles i Fabricació i muntatge.