L’IES Molí del Sol de Mislata (València) compta amb un nombre aproximat de 1250 alumnes, distribuïts entre ESO, Batxillerat, FPB, Cicles Formatius de grau Mitjà i Superior. Després de la pandèmia, es va quedar sense espais disponibles pel que fa al servei de biblioteca i d’altres destinats al foment lector, com ara aules on es feien tertúlies literàries i aules suficientment grans per a acollir la visita d’escriptors o la realització de tallers relacionats amb la lectura. 

Per altra banda, any darrere d’any, el sistema educatiu es troba amb la falta d’hàbits de lectura i de comprensió lectora de l’alumnat en totes les matèries, ja siguen de l’àmbit lingüístic o de l’àmbit científic-tecnològic. 

Donada aquesta situació i en concordança amb els altres centres públics del municipi de Mislata, es va pendre la decisió de reelaborar completament el Pla de foment lector de manera que implicara a tota la comunitat educativa. El Pla de foment de la lectura havia de recollir totes les intervencions del centre destinades al foment de la lectura i a la comprensió lectora. 

Amb el Pla de foment lector també es dóna suport explícit a l’adquisició de les competències clau, especialment: 

  • Comunicació lingüística. 
  • Tractament de la informació i competència digital. 
  • Competència cultural i artística. 
  • Competència per a aprendre a aprendre. 

Objectius específics del Pla:

  • Fomentar l’interès per la lectura i impulsar l’hàbit lector en l’alumnat.
  • Afavorir la comprensió lectora des de totes les àrees, matèries, àmbits i mòduls. 
  • Fomentar la lectura com a activitat d’oci i de plaer.
  • Promoure la col·laboració i participació de les famílies. 
  • Reforçar la figura dels mitjans audiovisuals i digitals com a eines de suport a la lectura.
Lectura-y-Cerebro

Per dur a terme aquests objectius, a l’institut s’ha creat una comissió lectora que dinamitzarà el Foment Lector amb activitats atractives per a l’alumnat.

Funcions de la Comissió lectora:

  • Recomanació de Llibres: S’acceptaran propostes dels diferents departaments didàctics. Es disposarà d’un espai on es publicaran les notícies i activitats relacionades amb el foment lector.
  • Incentius i Reconeixements: Per motivar l’alumnat, es proposen entre altres premis: 
    • Certificats de lectura: Reconeixements mensuals per als alumnes més destacats. 
    • Llibres de regal: Premi trimestral per als alumnes amb millor rendiment i participació. 
    • Activitats especials: Sortides culturals o sessions de cinema relacionades amb llibres llegits. 
    • Publicació de recomanacions: Els millors resums i recomanacions seran publicats en el butlletí escolar i a la web de l’escola. 
  • Gestionar els premis: Per a optar als premis, l’alumnat haurà de lliurar els diaris i/o passaports; els quals seran una eina, junt amb el formulari de seguiment, per a decidir els guanyadors. 
  • Fomentar la lectura amb activitats mensuals: recepció de propostes dels departaments i de l’alumnat. 
  • Anàlisi mensual de l’evolució del pla. 
  • Passar un qüestionari trimestral a l’alumnat per a valoració i propostes. 
  • Revisió dels diaris voluntaris i dels passaports de l’alumnat. 

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies