L’IES MARIA BLASCO REP ALUMNAT D’ALTRES PAÏSOS EN EL PROJECTE ERASMUS+

L'IES Maria Blasco durant la setmana 27 de febrer ha estat l'institut amfitrió d'un dels projectes Erasmus + finançat per la Unió Europea. En aquest cas es tracta d'un projecte liderat per un institut d'Eslovàquia i titulat “Local Event - European Impact: Local History in European Context”. És la primera vegada després de la pandèmia que l'IES Maria Blasco rep estudiants en el marc d'un projecte Erasmus+. En aquest cas, es tracta d'una associació de centres de cinc països: Eslovàquia, Romania, Itàlia, Finlàndia i l'IES Maria Blasco.

El projecte pretén convertir els alumnes en periodistes que investiguen esdeveniments històrics del passat rellevants per al nostre país i, en conseqüència, per a Europa. D'aquesta manera, es pretén millorar el pensament crític, l'autonomia, la forma d'expressió, la consciència de ciutadania europea en englobar països tan diversos i, per descomptat, les destreses amb l'anglès de l'alumnat. Durant la setmana del 27 de febrer es van realitzar tot tipus d'activitats: unes de més lúdiques i d'altres més relacionades amb el tema que el nostre alumnat investiga. En el nostre cas, el tema seleccionat és l'herència d'Al-Andalus en diferents àmbits i que podem observar actualment.
A causa de les circumstàncies sanitàries patides, ha estat complicat poder dur a terme el projecte i, en particular, les activitats de mobilitat. Perquè siga possible, ha estat imprescindible la voluntat de tots els socis i l'ajuda i la comunicació directa entre la coordinadora, Herminia Pastor Pina, i el SEPIE (l'organisme espanyol per a la internacionalització dependent del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats). A la cloenda de la mobilitat, les professores de la resta d'institut van destacar la gran hospitalitat del nostre professorat i alumnat convertint-se en una experiència inoblidable, que recupera l'esperit Erasmus que ha valgut la pena de viure durant una setmana a Sant Vicenç. Ha estat una oportunitat de conèixer més profundament el patrimoni cultural europeu i tot això usant com a llengua vehicular l'anglès.