Els Projectes d’Innovació i Inclusió Educativa oferixen una oportunitat als centres per a desenrotllar o potenciar uns certs espais o accions que milloren la qualitat de l’ensenyança educativa. En este sentit, el centre IES Els Alcores ha apostat per la renovació i dinamització de l’hort escolar amb objectiu de consolidar un espai d’aprenentatge en el centre educatiu on confluïsquen els diferents departaments del centre, un gran nombre d’alumnes i altres agents de la comunitat educativa. L’aposta pels valors basats en la cura del medi ambient propícia un ambient enriquidor per a donar cabuda a una infinitat de dinàmiques que integraran des del desenrotllament de les humanitats i els idiomes fins a un lloc d’experimentació científica i d’inclusió.
Durant els últims anys, l’espai dedicat a l’hort en el centre educatiu ha sigut una zona abandonada i amb una activitat pràcticament residual tant per professors com per part de l’alumnat. La motivació del professorat, la necessitat de treballar els objectius de l’agenda 2030 i el desig de dur a terme una sèrie de dinàmiques, l’espai de les quals més pràctic és l’hort, ens obliga a apostar per la seua revitalització. La situació de partida del lloc és el d’una primera experiència de treball agrícola, tractant de realitzar una posada en marxa del lloc com a zona d’ensenyança. A partir d’ací, s’han analitzat necessitats del centre com el foment de la FP entre el nostre alumnat amb pràctiques com a taller d’alimentació saludable o anàlisi química de la terra i l’aigua. Altres necessitats són la creació d’un club de lectura, una zona d’intercanvi lingüístic dins dels patis inclusius, entre altres. En general, disposar d’un espai motivador polivalent a l’aire lliure.
D’esta manera, es desenrotlla esta taula que arreplega les actuacions que s’estan duent a terme en el centre. Es tracta d’un document viu i dinàmic que s’anirà actualitzant amb el pas del temps.
TASCA | DEPARTAMENT | DATA APROXIMADA | ALUMNAT |
CONDICIONAMENT DE L’HORT | TECNOLOGIA | 1r TRIMESTRE | CFGB |
MANTENIMENT D’HORT | TECNOLOGIA | 2n i 3r TRIMESTRE | CFGB |
CONVERSES EN INGLÉS | ANGLÉS | FEBRER D’ara en avant | ALUMNAT ESO I BACH |
CLUB DE LECTURA | LLENGUA CAST. | FEBRER D’ara en avant | ALUMNAT ESO |
PATIS INCLUSIUS. JOCS DE TAULA | DEPT. HISTÒRIA | OCTUBRE D’ara en avant | ALUMNAT ESO |
RINCÓN MEDITERRANI | BIOLOGIA | GENER – PRINCIPIS DE FEBRER | 1r i 4t ESO |
MÚSICA EN L’HORT | MÚSICA | Al llarg del SEGON I TERCER TRIMESTRE | ALUMNAT ESO |
RELIGIÓ EN L’HORT | RELIGIÓ | Al llarg del SEGON I TERCER TRIMESTRE | ALUMNAT ESO |
HOTEL D’INSECTES | BIOLOGIA | MARÇ | ALUMNAT ESO |
ANÀLISI D’AIGUA, ALIMENTS… (QUÍMICA) | DPTO. QUÍMICA | DESEMBRE I MARÇ | CFGM |
SENYALITZACIÓ HORT | DIBUIX | MES DE FEBRER | ALUMNAT ESO |
Este PIIE ha rebut una assignació econòmica per part de la Conselleria competent en matèria d’educació de la Generalitat. Tot el que s’ha publicat en esta pàgina es fa sota una llicència Creative Commons Reconeixement-CompartirIgual 4.0 Internacional. En cas de publicació del projecte o dels recursos educatius generats, així com la de possibles obres derivades, s’ha de fer sota la mateixa llicència, indicar si s’ha fet alguna modificació i enllaçar esta pàgina com a referència del projecte original i de la seua autoria.




