Exempció de valencià

PROCEDIMENT ADMINISTRATIU SOBRE L’EXEMPCIÓ DE VALENCIÀ

Gestió ordinària.-

•  EL PARE, MARE O TUTOR/A LEGAL, O ALUMNE/A MAJOR D’EDAT, PRESENTARÀ EN LA SECRETARIA DEL CENTRE:

– La sol·licitud, quan formalitze la corresponent inscripció al centre, dirigida al/a la director/a.

– La sol·licitud es farà per triplicat, una per al Centre, una altra per a l’Administració i un altre exemplar que quedarà en poder de l’interessat, com a prova de presentació. El centre segellarà els tres exemplars, constant en el segell d’entrada la data completa de presentació de la sol·licitud.

•  A la sol·licitud se li adjuntarà una fotocòpia, acarada amb l’original, del DNI de la persona que signa la sol·licitud (en el cas d’estrangers, el NIE). El Reial decret 1245/1985, de 17 de juliol (BOE 179, de 27 de juliol), pel qual es modifica i completa la normativa reguladora del document nacional d’identitat, en concret el Decret 196/1976, de 6 de febrer, pel qual es regula el document nacional d’identitat, en la seua Disposició Addicional Quarta especifica: «les indicades Oficines -Oficines Públiques, incloses en l’àmbit d’aplicació de la Llei de Procediment Administratiu- no admetran la presentació o exhibició de documents nacionals d’identitat caducats, (..)».

•  L’acarament es farà en la Secretaria del centre.

– Quan la residència familiar habitual siga diferent de la que figura en el DNI (o NIE), o aquest estiga caducat, haurà d’adjuntar el certificat d’empadronament expedit per l’Ajuntament corresponent, que haurà de ser actual i original, on apareguen tant qui subscriga com l’alumne o alumna.

– En el cas que la sol·licitud siga signada pel tutor o la tutora s’haurà d’adjuntar còpia acarada del document que acredite la tutoria legal.

– Si els cognoms del pare o de la mare que signa la sol·licitud no coincidiren amb els de l’alumne o alumna, s’haurà de presentar la documentació, original o còpia acarada, que acredite si és pare o mare de l’alumne o alumna.

– En el cas que l’interessat o la interessada vulga entregar un certificat no original, s’admetrà sempre que siga acarat amb l’original.