Seguretat alumnat novembre 2020

Pots descarregar en pdf aquest document fent clic ací.

Estimades famílies:
Davant la preocupant situació actual i amb la finalitat de garantir, en la mesura que siga possible la seguretat de tot l’alumnat, des de l’IES Els Alcores volem comunicar-vos els següents aspectes:
a. La ventilació de les aules i diferents espais del Centre és una mesura fonamental per a reduir el risc de contagi, que està recollida en el nostre Pla de contingència. Amb
l’arribada de la tardor i la baixada de les temperatures, les primeres hores de classe poden resultar especialment fredes en determinades aules, és per això que us recordem la importància que els vostres fills vengen prou abrigats perquè puguem continuar aplicant-la. No està permés portar mantes ni similars per a tal efecte.
b. Mantindre la distància social en els moments d’esbarjo els resulta especialment difícil, més encara quan esmorzen i necessàriament han de llevar-se les seues màscares. El professorat vigila perquè aquesta mesura es complisca, però en moltes ocasions resulta insuficient. Preguem que col·laboren amb nosaltres parlant amb els seus fills i recordant-los la importància d’aquesta mesura.
c. Per a qualsevol situació derivada de la COVID (casos positius entre l’alumnat, situacions d’aïllament domiciliari per contacte estret, etc.) que el Centre escolar no conega, els recordem que han de seguir el següent procediment:
1. Comunicació immediata de la situació concreta (el mateix dia o següent dia hàbil) a la direcció del Centre, a la direcció d’estudis o en defecte d’això al tutor/a del grup.
2. Si l’alumne és POSITIU. El Centre es posarà en contacte per a recaptar tota la informació referent als seus contactes estrets en l’àmbit educatiu i traslladar-los a Salut Pública. No podrà accedir a l’IES fins que així ho indique el seu metge.
3. Si l’alumne/a és CONTACTE ESTRET d’un positiu (tant en l’àmbit educatiu com en el social) és SALUT PÚBLICA qui es comunicarà amb la família per a la realització de la PCR. Encara que el resultat siga negatiu, l’alumnat ha de romandre en AÏLLAMENT DOMICILIARI un mínim de 10 dies des de l’últim contacte amb el company/al fet que ha sigut positiu. Si algun dels contactes estrets donara positiu, el període d’aïllament començaria a comptar des del primer dia que aquests van deixar d’acudir al centre per estar aïllats.
4. Cap alumne/al fet que haja estat aïllat per ser contacte estret ha d’incorporar-se sense l’autorització de la direcció del Centre, que serà qui es pose en contacte amb la família per a comunicar la fi del període de vigilància epidemiològica i la volta d’aquest/a a classe
5. En tots els casos anteriors es garantirà una resposta educativa a distància per part del professorat de l’alumne confinat perquè aquest puga seguir el ritme d’aprenentatge en totes les seues assignatures. Preferiblement es realitzarà a través de la plataforma AULES, a la qual tot l’alumnat té accés. Si no fora possible, es farà a través del correu electrònic.
6. És molt important que totes les famílies tinguen accés a la WEB FAMÍLIA per a un contacte molt més fluid amb el centre. De no ser així preguem es posen en contacte amb la secretaria del Centre per a procedir inmediatamante a donar-los d’alta. El correu és: 03014563.secret@gva.es
7. La resta de companys/as de classe han d’acudir amb total normalitat a IES, tal com indiquen les autoritats educatives i sanitàries.
En l’IES Els Alcores vetlem pel compliment escrupolós de les mesures de seguretat contingudes en el nostre PLA DE CONTINGÈNCIA. Aquest document es troba en contínua revisió per part dels membres de l’equip directiu, sempre assessorats per les Conselleries d’Educació i Sanitat del Govern Valencià. Tot això a fi d’aconseguir un centre educatiu segur.
Tots els documents relacionats amb la seguretat davant aquesta situació es troben exposats en la pàgina web del centre, perquè en prengueu coneixement per part de la comunitat educativa.

Els convidem al fet que els consulten i per a qualsevol aclariment no dubten a contactar amb l’equip directiu d’aquest. Sense un altre particular, i esperant la seua estreta col·laboració, reben una atenta salutació.

L’EQUIP DIRECTIU DE L’I.E.S. ELS ALCORES